Ubati Sakit Lutut dan Sendi

Anugerah Lutut

Dapat berjalan dengan baik adalah satu anugerah Allah yang tak dapat dinilai dengan wang ringgit.

Mungkin tak ramai yang menyedarinya. Tapi percayalah, kita akan menghargainya bila kita telah mula sakit lutut.

Kita akan menghargainya bila tak dapat berjalan jauh-jauh, tak dapat berjalan lama-lama, tak dapat berdiri lama-lama setempat. Bahkan nak duduk lama-lama pun membebankan.

 

Lutut kita perlu menganggung hampir keseluruhan berat badan kita. Jadi ‘engsel’ pada lutut kita perlu bekerja keras setiap hari.

Punca Sakit Lutut

Antara punca sakit lutut ialah;
– Badan besar
– Aktiviti lasak atau ekstrem
– Selalu membawa barang berat
– Kepala lutut lari
– Pernah membuat pembedahan lutut

 

Sakit lutut biasanya orang sebut cecair lutut berkurang.

Bahasa doktor pula menyebutnya sebagai tulang rawan (cartilage). Tulang rawan ini diselaputi cecair sinovial yang menjadi pelincir kepada pergerakan sendi, termasuk lutut.

Bila tulang rawan menyusut, maka tiada lagi pelincir atau kusyen kepada sendi-sendi kita.

 

Ubati Sakit Lutut

 

Sakit lutut boleh diubati dengan mengamalkan makanan yang dapat mengembalikan cecair sinovial pada sendi kita.

Bagaimana kita boleh mendapatkannya?

 

Advanced Joint Health Tablet (AJHT)

Diadun dari ekstrak boswellia dan jagung, AJHT membantu anda;
– Menggalakkan pergerakan
– Meningkatkan fleksibiliti
– Maksimakan fungsi sendi dalam jangkamasa yang panjang
– Bergerak dengan selesa

 

Shaklee sendiri memberi jaminan anda akan merasakan perubahan dalam masa 5 hari.

Yakin, maka insyaAllah anda akan dapat hasil yang positif!

ubat sakit lutut dan sendi advanced-joint-health-nutrition

AJHT 60 tablet RM124

Omega Guard™

Dibuat dari minyak ikan terbaik, Omega Guard membantu anda memelihara fungsi sendi (arthritis) iaitu paras asid lemak Omega-3 larut dalam tisu rawan.

Ia mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tulang rawan.

Juga mencegah arthritis, dan memelihara fungsi sendi dan gout dengan berkesan.

Bacaan lanjut tentang Omega Guard di sini.

Vitamin Anak Pintar Cerdas omega-guard-heart UBATI SAKIT LUTUT DAN SENDI

Omega Guard 90 kapsul RM136

Ostematrix

Sumber kalsium hebat dengan kadar penyerapan setinggi 99%.

Ini membantu menguatkan tulang, yang mana membantu kita mengurangkan sakit lutut dan juga tulang dan sendi lain.

Tepat dengan kegunaannya, Ostematrix bukan sekadar kalsium — tetapi formulanya lengkap dengan magnesium, fosforus, vitamin-D, zink, kuprum, manganese dan boron — membantu;
– Menguatkan tulang
– Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas
– Pengalkalian tubuh
– Hindari tulang retak dan osteoporosis

ubati sakit lutut dan sendi oste-matrix-bones

Ostematrix 120 biji RM61

Saya sarankan pengambilan ketiga-tiga produk ini untuk kesan optimum.

Pemuliharaan tulang rawan oleh AJHT, dicampur dengan minyak ikan terbaik, dan struktur tulang diperkuat dengan Ostematrix — dengan izin Allah — sakit lutut kita bakal sembuh.

Set untuk ketiga-tiga produk ini berharga RM321. Jauh lebih murah berbanding kos pembedahan.

Hubungi kami untuk konsultasi PERCUMA.

Juga boleh klik link ini untuk pembelian segera secara online.

Sihat untuk beramal.

 

Saif Ar-Rahman Khalid / Nurbahiah Mohd Isa
Shaklee Independent Distributor
ID: 945467
013-200 2850 / 013-356 4876

Always WORKS | Always SAFE | Always GREEN

Berkesan ke suplemen?

Suplemen merupakan makanan tambahan. Bukan bermakna anda tak perlu makan makanan yang lain. Tetapi hanya perlu ambil suplemen sahaja ya. Mestilah jawapannya tidak!

image

Berkesan ke suplemen?

Suplemen adalah pelengkap nutrisi harian anda. Makanan asas yang lain perlu diambil untuk memberikan nutrisi kepada badan kita. Suplemen akan ‘topup’ mana-mana zat yang kurang dalam badan kita.

Ada yang bertanya. Berkesan ke suplemen ini? Boleh jamin ke berkesan?

Berikut adalah cara untuk memastikan suplemen yang anda ambil berkesan.

Berkesan ke suplemen?

1) Ambil suplemen yang bersesuaian dengan masalah yang anda hadapi.
– jika anda mempunyai masalah sakit kepala, ambil suplemen yang dapat membantu mengurangkan sakit kepala anda. Jangan pula ambil suplemen untuk mengurangkan berat badan pula ya. ;)

2) Minum air kosong secukupnya.
– pastikan anda minum air kosong sekurang-kurangnya 3 liter sehari. Ini dapat membantu penyerapan suplemen anda ke atas tubuh badan.

3) Cara makan yang konsisten.
– anda mestilah konsisten makan suplemen anda. Pastikan anda tidak skip ye mengikut jadual.

4) Kurangkan pengambilan minuman yang berkafein.
– jika anda mengambil minuman yang berkafein selalu, ianya akan menggangu kadar penyerapan suplemen anda.

Tips Merancang Perjalanan

Tips Merancang Perjalanan

 

Kali ini kami akan kongsikan cara kami merancang perjalanan.

Perjalanan yang kami maksudkan adalah perjalanan balik kampung untuk beberapa hari bersama keluarga dan menaiki kenderaan sendiri.

Kepada yang berjalan menaiki kenderaan awam seperti kapal terbang, bas, keretapi, juga dialukan untuk teruskan membaca. Mungkin ada beberapa point yang relevan untuk anda.

 

tips rancang perjalanan

 

Persediaan Sebelum Perjalanan

 

Periksa kenderaan

Ini adalah antara persediaan terpenting dalam sesebuah perjalanan. Pastikan kereta anda berada dalam keadaan terbaik. Servis kereta jika telah tiba waktu/batuan yang ditetapkan.

Servis kereta dapat pastikan keselamatan perkara yang tidak biasa dilakukan orang kebanyakan seperti minyak enjin, timing belt, brek, piping, air-cond, dan lain-lain.

Juga periksa perkara berikut;

- Angin tayar sesuai dengan tanggungan. Lihat label di sebelah pintu pemandu (yang telah dibuka), ataupun di dalam buku manual.
Air wiper diisi penuh. Sangat membantu ketika keadaan berhabuk atau ketika cermin depan terkena kotoran yang mengganggu pemanduan.
Ruang kabin kereta dibersihkan dari sampah, habuk. Objek yang tidak diperlukan boleh disimpan dalam boot. Vacuum kerusi, lantai, konsol & dashboard. Ini akan meningkatkan keselesaan anda sekeluarga sepanjang perjalanan.

tips merancang perjalanan

Pakaian yang akan dibawa

Minimumkan helaian pakaian yang dibawa. Perjalanan balik kampung biasanya tidak perlukan set pakaian yang banyak, kerana kita boleh cuci pakaian di rumah orang tua dengan mudah.

Lipat dan gulung baju kecil-kecil supaya senang dimasukkan ke dalam beg, dan senang untuk dikeluarkan satu per satu tanpa merosakkan lipatan baju yang lain!

Ia juga menjimatkan ruang. Tiada ruang dalam beg yang dibazirkan. Tip ini berguna jika anda menggunakan beg jenis kotak keras.

 

tips merancang perjalanan

Bagaimana kita boleh pastikan tiada benda penting tertinggal?

Bayangkan dan cuba ingati perbuatan harian kita, dari pagi hingga kita tidur. Apa yang kita buat hari-hari.

Maka kita akan dapat ingati satu per satu benda yang perlu dibawa seperti pengecas telefon bimbit, berus gigi dan segala adik-beradiknya, tali pinggang, sikat rambut, dan lain-lain.

Ketika Perjalanan

Amalkan membaca doa menaiki kenderaan. Dari surah Az-Zukhruf, ayat 13 dan 14. Dekat atau jauh, walaupun hanya pergi membeli nasi lemak pagi-pagi di depan taman, amalkan doa tersebut.

tips merancang perjalanan AzZukhruf13-14

“Maha suci (Allah) yang telah menundukkan semua ini bagi kami, padahal kami sebelumnya tidak mampu menguasainya. Dan sesungguhnya kami akan kembali kepada Tuhan kami.”

Ini antara tanda adakah kita bersyukur kepada nikmat Allah yang memberikan kemudahan dalam kita bermusafir. Bayangkan kita bermusafir berjalan kaki. Tentu meletihkan dan memakan masa yang sangat panjang!

Dengar hiburan yang membuatkan anda tidak mengantuk. Tak kisahlah apa pun jenis muzik, asalkan anda tidak terhuyung-hayang ketika memandu. Kerana jika kemalangan, anda bakal melibatkan orang lain yang tidak bersalah.

Tips Merancang Perjalanan brain-map

Pengalaman saya, perkara yang membuatkan saya tidak mengantuk, saya akan membaca Al-Quran. Sudah tentu melalui hafalan saya. Jangan melihat mushaf Al-Quran atau smartphone ketika memandu. Walaupun niat itu bagus, tapi ia mengundang bahaya kepada anda dan kepada orang lain.

Ketika mengulang hafalan, otak kita akan menjadi cergas. Sel-sel otak berhubung dengan bantuan DHA. Eh macam iklan susu tepung pula. Bacalah apa sahaja ayat Al-Quran yang pernah anda hafal. Surah pendek atau pun yang panjang.

Tapi pastikan cara ini dibuat ketika anda tidak terlalu letih, kerana ia boleh mengundang bahaya. Sekurang-kurangnya pada pengalaman saya.

Jika anda ingin memantapkan hafalan, boleh pasangkan CD bacaan Al-Quran ketika memandu. Anda boleh menghafaz dalam minda separa sedar.

 

(Selepas) Perjalanan

Kemas rumah sebersih-bersihnya dan sekemas-kemasnya sebelum perjalanan.

Pastikan perkara ini telah dibuat;

- buang sampah
– cuci pinggan mangkuk
– kemas dapur
– tiada makanan dibiar atas meja
– kemas seluruh ruang rumah
– bersihkan halaman rumah
– tutup pintu dan tingkap dan langsir

Kesemua ini akan memastikan anda pulang ke rumah dengan perasaan yang indah. Anda disambut oleh rumah yang kemas. Yelah, letih memandu berjam-jam. Anak-isteri yang tidak memandu juga tidak kurang penatnya. Jika disambut oleh rumah yang bersepah, bersepah jugalah minda kita nanti.

Setibanya anda di rumah, sebelum rehat, minum air kosong dahulu segelas dua.

Selamat beramal!

 

Kongsikan tips anda di ruangan komen di bawah ya! Kami akan hargai. ^^

Tips Cara Atasi Alahan Semasa Hamil

Tips Cara Atasi Alahan Semasa Hamil

Alahan semasa hamil. Ada yang rasa, ada yang tidak. Rata-rata kawan-kawan saya 80% mengalami alahan ketika hamil. Macam-macam alahan yang dialami. Ada yang sukar untuk ditanggung, ada yang dapat diatasi dengan mudah. Begitulah cabaran bakal ibu. Semoga Allah memberi ganjaran yang hebat buat para ibu di dunia ini.

Saya sendiri mengalami alahan selama 6 bulan ketika hamil anak sulung. Untuk anak kedua, saya alah selama 4 bulan. Memang lemah longlai. Muka nampak letih sahaja. Tak bermaya. Tapi, jiwa tetap kental membawa bayi kecil dalam perut ini. :) Indah dan manis sangat saat mengandung. Percayalah, anda akan rindu keadaan ini selepas beranak.

 

Tips Cara Atasi Alahan Semasa Hamil sick-woman-morning-sickness

 

Tips Cara Atasi Alahan Semasa Hamil

 

1) Makan kerap dalam kuantiti yang sedikit

Makan kerap. Bila anda lapar, makan sahaja. Tak perlu nak tunggu masa lunch, baru nak makan. Bawa makanan yang senang dibawa seperi biskut dan roti bersama anda.

 

2) Elakkan makan makanan yang pedas dan bergoreng

Makanan yang bergoreng, berlemak dan pedas dapat membuatkan anda rasa loya dan mual. Anda rasa nak muntah. Elakkan lah.

 

3) Banyakkan minum air kosong

Disebabkan anda selalu muntah, bendalir dalam badan berkurang. Jadi, kerap minum air kosong supaya badan anda tidak dehydrate. Air kosong juga dapat memberi kesegaran kepada badan anda.

 

4) Elakkan dari bau yang membuat rasa mual

Ada sesetengah orang, bau nasi hampir masak membuatkan dia rasa mual. Ada yang bau suami pun tak boleh, rasa nak muntah. Macam-macam kerenah yang saya pernah dengar. Saya juga pernah alah dengan bau makanan bergoreng. Memang tak tahan. Sampaikan saya tak masak sepanjang mengalami alahan. Hehe…

 

5) Elakkan perut kosong

Bangun awal pagi, terus makan biskut atau roti. Ini memang dapat mengurangkan rasa mual. Bila perut kosong dan berangin, mulalah ‘ombak’ mual akan datang. Jadi, jangan biarkan perut anda kosong. Makan sebijik tamar setiap pagi pun bagus. Dapat memberi tenaga segera kepada kita.

 

6) Kurangkan aktiviti yang menambah rasa mual

Contohnya jika anda menonton televisyen menyebabkan anda rasa mual. Anda tak perlu tonton televisyen. Kurangkan aktiviti tersebut.

 

7) Makan buah-buahan

Ada petua orang tua mengatakan memakan epal hijau dapat mengurang rasa mual. Anda mungkin boleh cuba.

epal hijau

 

8) Makan benda masam

Ini memang sinonim dengan ibu hamil. Mengandung dan makan benda masam memang bersahabat baik. Namun, saya bukan jenis yang suka makan asam dan benda-benda masam. Saya makan juga ketika mengalami alahan. Ianya memang berkesan. Cumanya saya kurang berminat. Anda yang suka masam, boleh buat stok asam banyak-banyak. Hehe..

asam boi

 

9) Mengambil suplemen

Anda juga boleh mengambil suplemen seperti Peppermint Ginger Plus Shaklee. Ianya dapat membantu masalah alahan ini. Ianya dapat memberi kelegaan kepada perut anda sekaligus mengurangkan rasa loya. Anda boleh dapatkan Peppermint Ginger Plus di sini.

Tips Cara Atasi Alahan Semasa Hamil peppermint-ginger-plus-digestionPeppermint-Ginger Plus, 90 tablet, RM45.00

 

10) Berada dalam keadaan selesa

Pastikan persekitaran anda selesa. Udara yang bersih. Pakaian yang selesa. Anda akan rasa lebih tenang dalam keadaan yang selesa. Tak usahlah ke tempat-tempat yang sesak, panas dan tidak bersih. Ini boleh menambahkan rasa mual anda.

 

Tips Cara Atasi Alahan Semasa Hamil

Para suami seharusnya banyak bersabar dan memahami keadaan isteri ketika hamil. Fahamilah keadaan mereka yang sedang mengandungkan anak. Isteri sangat memerlukan perhatian dan sokongan suami semasa hamil. Jangan suami pulak yang loya dan muntah. Terbalik kod! ;)

 

Takut Nak Kurus Sebab Menyusukan Anak?

Takut Nak Kurus Sebab Menyusukan Anak?

 

Ibu yang baru lepas bersalin selalunya risau akan berat badan yang naik mendadak.

Mula dengan hilang keyakinan, kemudian kena beli set baju baru. Lepas tu fikir nak guna set langsing yang mana pulak. Sebab banyak produk pelangsingan di pasaran akan mendatangkan kesan sampingan. Aduh..

 

Baby pula macamana? Kalau nak diet, takut susu tak cukup. Nak makan pil langsing, takut effect kepada anak kecil. Kesian kat anak.

 

Nak pergi kelas aerobik atau jogging hari-hari? Lagi la jauh. Tengah berpantang mana larat nak buat benda tu semua.

 

Takut Nak Kurus Sebab Menyusukan Anak?

 

Tak perlu risau. Kerana anda telah menjumpai jalan keluarnya sekarang!

Shaklee mempunyai set ibu menyusu yang dapat menjadikan anda slim dengan selamat!

 

Bukan sekadar itu, set slim ini juga membuatkan anda;

1. Lebih sihat bertenaga

2. Kulit lebih licin dan anjal

3. Susu meriah

4. Kenyang lebih lama

5. Kurang makan banyak

 

Susu meriah tu kena jelas ya. Susu bukan keluar tanpa henti. Ia bergantung kepada demand. Bergantung kepada kuat mana anda susukan anak dan sekuat mana si manja minum susu.

Kalau tak rajin susukan anak atau pam susu, makanlah suplemen banyak mana pun, susu tetap tak meriah.

 

Baiklah mari kita tengok testimoni hebat pengguna-pengguna set menyusu slim Shaklee ini.

 

Testimoni-Set-Kurus-Shaklee

 

Testimoni-Set-Kurus-Shaklee

Bagaimana set slim ini bertindak?

 

1. Bakar

Ya, bakar lemak! Gandakan pembakaran lemak dengan menyusukan anak secara konsisten. Set ini membakar lemak si ibu dengan mengamalkan Lecithin & Omega Guard™.

Lecithin membakar lemak dalam makanan yang baru dimakan. Maknanya kita hindari awal-awal daripada lemak bertompok dalam badan kita.

Omega Guard™ pula membakar lemak-lemak tepu yang telah lama bertapa dalam badan kita. ^,^”

Apa khasiat lain dua beradik ini?

- Menguatkan memori. Katakan selamat tinggal kepada penyakit ‘Pelupa selepas bersalin’
– Meringankan sembelit
– EPA & DHA membantu mencegah salur darah dari tersumbat
– Mencegah insomnia dan membantu mengurangkan tekanan

 

Omega Guard Lecithin Takut Nak Kurus Sebab Menyusukan Anak

2. Detox

Detox dengan Alfalfa Complex diakui berkesan oleh pengguna Shaklee seluruh dunia. Selain kolesterol, lemak yang telah dibakar tadi perlu disingkirkan keluar oleh Alfalfa Complex.

Alfalfa Complex juga membantu cuci hati, darah dan usus. Apabila detox berjaya, ‘kesan sampingannya’ ialah kulit kita bertambah cantik!

Takut Nak Kurus Sebab Menyusukan Anak Alfalfa Complex

3. Bina Otot

Proses menguruskan badan melalui diet boleh membuatkan otot badan jadi menggeleber. Ini berlaku apabila hanya lemak yang dibuang tetapi otot tidak dibina.

Ini berbeza dengan individu yang kurus dengan senaman, kerana mereka membakar lemak dan membina otot dalam masa yang sama.

Jadi penyelesaiannya ialah dengan amalan ESP.

ESP merangsang pembentukan semula kulit dan otot. Juga mempercepat proses penyembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

Kami suami isteri sukakan ESP kerana ia membantu kami kenyang lebih lama. Tak ada lah rasa nak makan selalu.

esp-protein Takut Nak Kurus Sebab Menyusukan Anak

Berapakah harga set menyusu slim ini?

 

Set menyusu slim mengandungi 4 produk berikut;

- 1 Lecithin
– 1 Omega Guard
– 1 Alfalfa Complex (330 tablet)
– ESP (Boleh tahan sehingga 2 bulan)

 

Satu set lengkap ini hanya berharga RM392.25.

Sangat berbaloi dengan khasiat yang anda dapat!

 

Sebarang pertanyaan atau pembelian, hubungi kami untuk mendapatkan khidmat nasihat PERCUMA.

Juga boleh beli sekarang secara online. Klik sini.

 

Sihat untuk beramal.

 

Saif Ar-Rahman Khalid / Nurbahiah Mohd Isa
Shaklee Independent Distributor
ID: 945467
013-200 2850 / 013-356 4876

Always WORKS | Always SAFE | Always GREEN

1 2 3 20