Category Archives: Shaklee

Ostematrix Shaklee – Sumber Kalsium Hebat

Suka saya nak kongsikan di sini satu daripada suplemen faveret kami.

Juga favourite supplement kawan-kawan kami. ­čÖé

Nak tau apa dia?

Tadaa….

 

 

Ostematrix Shaklee - Sumber Kalsium Hebat

Ostematrix Shaklee – Sumber Kalsium Hebat!

 

Biasanya orang lagi suka dengar testimoni berbanding info skema pasal produk kan?

So kami kongsikan dulu testimoni kenalan kami pasal Ostematrix Shaklee.

 

Ostematrix Shaklee - Sumber Kalsium Hebat

Testimoni Ostematrix Shaklee

 

“Syukur..lepas makan Ostematrix, sakit belakang saya dah hilang.” – Izzah, Kepong.

Apakah Kelebihan Ostematrix?

 

1. Menguatkan tulang.

Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Juga dapat membantu dalam masalah tulang retak, rickets, kuku rapuh, eczema, kejang, gusi berdarah, dan merangsang darah untuk memekat.

2. Menghindar kejang dan kebas.

Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.

3. Meringankan stress.

Ostematrix membantu pengimbangan tekanan darah, memelihara denyutan jantung. Juga membantu mendapat tidur yang berkualiti, memperbaiki jantung berdebar.

4. Memperbaiki masalah haid.

Pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

5. Pengalkalian tubuh.

Kalsium adalah mineral alkali. Ia berkesan mengimbang pH tubuh. Ia juga menghalang obesiti bagi warga emas.

6. Memperbaiki hiperaktiviti perut dan gastrik.

7. Vitamin D meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meningkatkan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki sakit ketika haid.

 

 

 

Ostematrix Shaklee – Sumber Kalsium Hebat!

 

Lastly.. Kenapa kami sukakannya?

 

Pasti ada beberapa sebab kenapa kami secara personal sangat menggalakkan anda juga mengambil Ostematrix.

>>  Kalau sakit kepala..ambil dua tablet bersama segelas air kosong mampu membantu mengurangkan sakit kepala.

>>  Jika hari ni tak jumpa/sempat makan sayur. Malam nanti sebelum tidur, makan dua tablet (juga segelas air kosong), dapat mengelakkan kesukaran proses membuang air besar pada keesokan hari. Ya, Ostematrix membantu melembutkan najis.

Nota –> Ia tidak seperti julap yang menyebabkan sakit perut. Tetapi kita akan melabur dengan selesa. 8)

 

 

Ostematrix, 120 biji cuma RM61. Klik link ini untuk beli secara online.

 

 

Nak rasa perbezaan Shaklee?

Ingin menjana pendapatan bersama Shaklee?

 

Hubungi kami untuk sebarang pertanyaan, khidmat nasihat & konsultasi PERCUMA.

Saif Khalid/Nurbahiah Mohd Isa
013.200.2850/013.356.4876
Shaklee Independent Distributor

 

 

Cara Makan Suplemen Yang Betul Untuk Kesan Terbaik

Sekarang semakin ramai yang yakin tentang perlunya ambil suplemen.

Sebab kebiasaannya makanan yang kita masak hari-hari tak mampu memberi nutrisi yang cukup kepada badan kita. Apatah lagi yang beli kat luar.

 

Cara makan suplemen sangat penting!

Kalau salah cara, boleh jadi tak berkesan. Atau lebih malang, dapat sakit pula.

Ok, jadi mari kita kongsi bersama Cara Makan Suplemen Yang Betul Untuk Kesan Terbaik!

 

Cara Makan Suplemen Yang Betul Untuk Kesan Terbaik

 

Kepada pembaca yang dikasihi, di sini kami ringkaskan beberapa tatatertib memakan suplemen.

1. Suplemen zat besi (iron) DAN kalsium adalah saling memusuhi. Kalsium akan menghalang penyerapan zat besi dalam badan. Jangan ambil mereka bersama.

2. Vitamin-B elok dimakan pada waktu pagi untuk menjadikan badan lebih sihat bertenaga.

3. Vitamin-E, Omega, dan enzim CoQ10 elok diambil bersama makanan berlemak. Makanan berlemak termasuklah yogurt, susu, kekacang, avocado.

4. Vitamin-C hanya hanya boleh bertahan beberapa jam di dalam kita. Jadi, ambil dos yang kecil beberapa kali sehari sangat membantu.

5. Kalsium dan Magnesium elok diambil sebelum tidur. Penyerapan optimum berlaku semasa kita tidur. Malah Magnesium dapat membantu kita mendapat tidur yang berkualiti.

6. Jangan ambil suplemen bersama minuman berkafein. Ia akan mengganggu penyerapan suplemen.

7. Kalau terskip suplemen, tak perlu double-dose. Membazir. ­čśŤ Tunggu je next intake.

8. Banyakkan minum air kosong! Target 3 liter sehari.

 

Tips –> Minum hanya secawan (200ml) setiap jam, kita mampu mencapai target 3 Liter sehari!

 

Cara Makan Vitamin & Suplemen Untuk Kesan Terbaik dalam bentuk infografik;

 

Cara Makan Vitamin Yang Betul Untuk Mendapat Kesan Yang Terbaik

Cara Makan Vitamin Yang Betul Untuk Mendapat Kesan Yang Terbaik

 Kredit: healthspan.co.uk

 

Cara Makan Suplemen Yang Betul Untuk Kesan Terbaik

 

Nak rasa perbezaan Shaklee?

Ingin menjana pendapatan bersama Shaklee?

Hubungi kami untuk sebarang pertanyaan, khidmat nasihat & konsultasi PERCUMA.

Saif Khalid/Nurbahiah Mohd Isa
013.200.2850/013.356.4876
Shaklee Independent Distributor

 

 

Beza Antara Ubat dan Suplemen. Supplement vs Drug

Ya, mereka memang berbeza.

Satu bersifat menambah. Satu bersifat membuang. Atau bersifat pelali.

 

Ramai yang anggap suplemen adalah ubat. Mereka expect hasil yang hebat dan cepat dengan makan suplemen.

Di sini saya nak nyatakan, lain orang lain tindak balasnya. Ada yang dapat perubahan hebat yang cepat lepas makan suplemen. Dan ada juga yang lambat.

Mungkin juga kerana makan suplemen tak kena gaya. Tak ikut cara dan prescription yang betul.

 

Beza Antara Ubat dan Suplemen. Supplement vs Drug.

 

Suplemen adalah keperluan badan. Badan kita memerlukan protein, vitamin dan mineral untuk berfungsi secara optimum.

Ubat (Drug) diguna untuk menyembunyikan simptom, mendiagnos dan mengubati penyakit.

Maknanya, kalau tak sakit, tak boleh makan ubat. Kalau makan juga, takut menjadi penyakit pula.

Perumpamaan untuk ubatan berasaskan drug – seperti kita membuang reverse┬ásensor pada kereta. Belakang kita ada objek, tetapi tiada amaran berbunyi ‘tit tit tit…’. Maka undurlah kita sampai betul-betul langgar objek tersebut. Begitulah perumpamaan drug. Ia menutup atau menghilangkan simptom sesuatu penyakit, sedangkan penyakit masih ada pada kita.

 

Kita perlukan suplemen supaya tahap kesihatan dan kecergasan badan berada di tahap yang tinggi. Supaya badan dapat menentang penyakit. Ini dipanggil proses mencegah.

Mencegah kan lebih baik dari mengubati.

Kalau badan kita kurang zat dan vitamin, kita mudah diserang penyakit. Atau kita akan mudah lesu dan letih walaupun tidak bekerja keras.

 

Beza Antara Ubat dan Suplemen

Ubat atau Suplemen?

 

Beza Antara Ubat dan Suplemen. Supplement vs Drug.

Ubat boleh mengakibatkan kesan sampingan kepada badan. Ubat (drug) boleh memberi kesan bahaya kepada organ dalaman kita. Terutamanya jenis paracetamol, akan merosakkan buah pinggang kita.

Ubat perlu diberi pengawasan yang teliti bagi menghalang kelebihan dos yang boleh menyebabkan kesan sampingan yang merbahaya.

Suplemen pula, jika diambil berlebihan, ia akan dikeluarkan melalui sistem semulajadi badan kita.

 

Adakah suplemen boleh memberi kesan buruk pada badan kita?

Ya, jika suplemen tersebut mengandungi bahan SINTETIK. Kerana terdapat suplemen yang mengandungi dadah atau hormon perangsang dan sebagainya. Dalam jangka masa panjang, benda ni boleh memberi kesan buruk pada tubuh badan kita.

 

Jadi, kita yang bijak ni lah kena nilai sendiri baik buruk sesuatu produk. Sentiasa pilih suplemen berasaskan bahan semulajadi, dan yang diproses juga secara semulajadi.

 

Jadi, perlukah suplemen?

Tepuk dada tanya iman. Tepuk bahu kawan tanya “Hang makan apa sihat sokmo ni?” ┬á­čśÇ

 

Nak rasa perbezaan Shaklee?

Ingin menjana pendapatan bersama Shaklee?

Hubungi kami untuk sebarang pertanyaan, khidmat nasihat & konsultasi PERCUMA.

Saif Khalid/Nurbahiah Mohd Isa
013.200.2850/013.356.4876
Shaklee Independent Distributor

 

 

Cara Mengatasi Sembelit

Assalamualaikum w.b.t

 

Pernah tak anda semua mengalami sembelit? Duduk lama dalam toilet tapi ‘hajat’ belum tercapai. ­čÖé Macam malu je kan nak cerita bab ni. Tapi percaya lah, bukan anda seorang yang mengalaminya.

Itu tandanya anda mengalami sembelit! Jangan terkejut ya. Perkara ini normal dan boleh terjadi kepada semua lapisan umur tak kira bayi ataupun orang dewasa.

 

Cara Mengatasi Sembelit

 

Cara mengatasi sembelit yang akan saya kongsikan dengan anda semua adalah daripada pengalaman saya sendiri. Bukanlah melalui kajian saintifik mana-mana pihak. Mungkin anda mengamalkan cara mengatasi sembelit yang berbeza dari saya. Anda boleh kongsikan tips di ruangan komen nanti OK. ­čśë Sharing is caring!

 

Cara Mengatasi Sembelit

 

 

Punca sembelit 

Sembelit boleh disebabkan oleh najis yang keras atau kering memenuhi ruang usus dan rektum sehingga menjadi amat ketat dan mengakibatkan najis tidak mampu ditolak keluar.

 

Cara Mengatasi Sembelit ————>

 

1) Makan makanan yang mempunyai serat yang tinggi seperti buah-buahan dan sayur-sayuran.

Pengalaman saya sendiri, makan kangkung celur adalah salah satu cara mengatasi sembelit yang berkesan. Kangkung adalah sayur yang mudah didapati dan rasanya juga sedap. Bagi mereka yang memilih untuk memakan sayur, kangkung bukanlah sayur yang susah dimakan ya. ­čśÇ Ada juga yang memilih untuk memakan pisang dan betik bagi mengatasi sembelit ini.

 

Cara Mengatasi Sembelit

Kangkung

 

pisang

pisang

 

2) Minum air secukupnya.

Kita disarankan untuk meminum air kosong sebanyak 8 gelas sehari. Pastikan badan kita mendapat air yang secukupnya bagi memudahkan sel-sel badan berfungsi dengan baik. Banyak proses yang dilakukan oleh badan yang memerlukan air termasuk proses perkumuhan. Jadi, jangan abaikan kepentingan meminum air kosong untuk mengekalkan kesihatan yang baik kepada badan kita.

 

air

air

 

3) Pengambilan Ostematrix Shaklee.

Dulu saya macam ragu-ragu bila diperkenalkan dengan Ostematrix Shaklee ni. Betul ke ianya dapat membantu mengatasi sembelit? Bila saya cuba. WOW!! Alhamdulillah, memang sangat-sangat membantu melancarkan pembuangan air besar. Sembelit dah tak ada. Sebelum tidur, saya akan ambil 4 biji Ostematrix sebagai persediaan hari esok. Magnesium yang terkandung di dalam Ostemarix Shaklee ini dapat membantu melembutkan najis. Sebab tu lah, saya jatuh cinta sangat dengan Ostematrix. Ianya bukan sekadar kalsium tau.

 

Cara Mengatasi Sembelit Ostematrix

Ostematrix Shaklee

 

Jangan biarkan sembelit anda berlarutan kerana ianya boleh membawa kepada penyakit buasir. Bila najis susah dikeluarkan, kita akan memberi tekanan kepada anus kita untuk terus mengeluarkan najis yang keras dan kering tersebut. Amalkan cara mengatasi sembelit yang anda suka dengan berkesan.

Ada juga cara lain untuk mengatasi sembelit seperti pengambilan ubat-ubatan dan julap. Tetapi pengambilan ubat-ubatan dan julap yang kerap boleh menyebabkan usus bergantung penuh kepada ubat jenis itu sebelum boleh mengeluarkan najis.

 

Jika anda mempunyai cara mengatasi sembelit secara alami yang menarik, jom kongsi dengan kami di sini! Selamat membaca!

 

Nak rasa perbezaan Shaklee?

Ingin menjana pendapatan bersama Shaklee?

Hubungi kami untuk sebarang pertanyaan, khidmat nasihat & konsultasi PERCUMA.

Saif Khalid/Nurbahiah Mohd Isa
013.200.2850/013.356.4876
Shaklee Independent Distributor

 

Kenapa Perlu Ambil Suplemen

Suplemen? Apa itu suplemen?

Rasanya ramai yang fikir macam-macam bila kita sebut suplemen.

Saya juga begitu.

Dulu, bila orang sebut suplemen, apa yang berlegar di kepala adalah MLM.

Tapi kenapa dengan MLM?

Bila sebut MLM je, kita akan lebih waspada, betul? Sebab selama ni banyak betul kes-kes yang tak indah diceritakan dalam dunia MLM.

Tapi kini tidak lagi. Asalkan pandai menilai sesuatu syarikat dan pelan pemasarannya, anda akan mampu membuat pilihan bijak!

 


Kenapa Perlu Ambil Suplemen

 

Suplemen pada bahasa bermaksud penambahan. Atau pelengkap.

Dari segi istilah dalam dunia pemakanan, suplemen bermaksud makanan tambahan yang diambil untuk kesihatan badan. Sama ada untuk bahagian tertentu atau untuk kesihatan secara keseluruhan.

Suplemen juga bukanlha terhad kepada dunia kesihatan atau dunia pemakanan.

Kalau kita ada kereta, kita pasti akan mencari suplemen untuk kereta kesayangan kita. Contohnya tint film, sport rim, air freshener, etc.

Kalau ada handset, selalunya kita akan cari casing, screen protector, apps canggih manggih.

Yang ada rumah, tambah suplemen kepada rumah supaya lebih awesome. Macam-macam ditambah, awning, spotlight, alarm, etc.

Jadi, badan kita? Macam tu lah juga..kalau sayang kat kadan ni, mesti kita cari suplemen.

 

Ok, straight to the point.

Kenapa Perlu Ambil Suplemen?

 

Saya senaraikan 7 sebab untuk kali ni;

1. Pencemaran alam sekitar dan bahan-bahan penyebab kanser.

Dunia sekarang dunia moden. Tapi bab pengendalian pencemaran masih tak terkebelakang. sigh..

Setiap hari kita terdedah dengan asap kenderaan, asap rokok, asap pembakaran terbuka dan lain-lain. Benda ni semua tak dapat dinafikan dapat memudaratkan tubuh badan kita.

Begitu juga dengan air yang kita gunakan seharian. Air untuk mandi, minum, memasak, dll. Tubuh badan kita mengandungi ~70% air. Jadi kalau air kotor, atau tak cukup bersih, tak ke menghalang tubuh badan kita daripada berfungsi secara optimum?

Hampir setiap hari kita bermuamalah dengan bahan penyebab kanser. Dari beg plastik, bekas-bekas plastik, bedak talkum, alatan mekap, asap-asap merbahaya, dan macam-macam lagi.

Semua tu adalah penyebab utama kita kena ambil suplemen. Make sense?

 

Kenapa Perlu Ambil Suplemen

Asap kenderaan boleh mengakibatkan kanser

 

2. Badan memerlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang diperolehi daripada makanan.

Dalam sesetengah situasi, badan kita memerlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang boleh diperolehi daripada makanan.

Contohnya Vitamin-C dan Vitamin-E yang diperolehi daripada makanan sahaja tidak mencukupi untuk memberi kesan pencegahan dan anti penuaan.

Jika kita selsema contohnya, kita juga memerlukan suplemen seperti Vitamin-C yang lebih untuk meningkatkan imuniti badan kita.

 

3. Pengambilan makanan yang tidak seimbang.

Masyarakat sekarang kurang peka dengan pengambilan makanan yang seimbang. Bagaimana yang dikatakan seimbang? Kita boleh lihat semula piramid makanan yang kita belajar dulu di sekolah. Kita perlu tahu makanan yang mana perlu kita kurangkan dan makanan mana yang perlu dilebihkan.

Contohnya, jika seseorang itu sangat susah untuk makan sayur, dia perlu untuk mencari suplemen sebagai pengganti zat yang sepatutnya diperolehi dari sayur. Ini penting bagi mengekalkan kesihatan yang baik.

piramid makanan - Kenapa Perlu Ambil Suplemen

Piramid Makanan

4. Kehilangan zat makanan.

Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyediaan. Contohnya semamsa kita memasak sayur, jika kita masak terlalu lama zat-zat dalam sayur tersebut akan hilang. Akhirnya kita tidak mendapat zat yang diperlukan oleh badan daripada sayur tersebut. Ini menjadi sebab kenapa kita perlukan suplemen bagi menggantikan zat-zat yang hilang tadi.

 

5. Buah-buahan dan sayur-sayuran kebanyakannya tercemar.

Pada masa kini, buah-buahan dan tumbuh-tumbuhan ditanam secara pukal. Ini menyebabkan para petani cenderung menggunakan bahan kimia yang berlebihan bagi memastikan tanaman mereka hidup subur tanpa gangguan penyakit. Ramai petani yang menggunakan racun serangga yang boleh membahayakan kesihatan manusia. Bagi yang mengikut peraturan dan dos racun serangga yang telah ditetapkan oleh pihak berwajib, mungkin masih boleh dimakan dengan selamat. Tetapi, jika ada penyalahgunaan racun serangga yang berlebihan, ia akan memberi kesan yang buruk kepada kesihatan kita.

Kenapa Perlu Ambil Suplemen

 

6. Makan mengikut selera rasa.

Kita selalu dengar orang bercakap mengenai, kita makan untuk hidup? Atau hidup untuk makan? Persoalan yang sering ditanya. Tetapi, masyarakat kita masih lagi mengamalkan cara hidup hidup untuk makan. Makan mengikut selera tanpa mengambil kira sama ada makanan tersebut berkhasiat atau tidak. Ini menjadi sebab kenapa kita perlu ambil suplemen bagi mengekalkan kesihatan yang baik. Kita perlu mengubah tabiat makan yang cenderung untuk merasa makanan yang sedap sahaja. Ramai rakyat Malaysia terutamanya mempunyai penyakit-penyakit kronik disebabkan pengambilan makanan yang tidak berkhasiat. Semuanya gara-gara nak yang sedap. Akibatnya kita tanggung selepas itu.

 

7. Gangguan penyerapan nutrisi daripada makanan.

Penyerapan nutrisi daripada makanan memerlukan medium yang sihat. Kadang kala pengambilan ubat-ubatan dan minuman berkafein boleh mengganggu penyerapan nutrisi daripada makanan. Apabila berlaku gangguan penyerapan nutrisi daripada makanan, badan kita tidak dapat menyerap nutrien yang sepatutnya diserap oleh badan.

 

Sudah terang lagi bersuluh kan kenapa perlu ambil suplemen? Jangan kita berlengah lagi. Kesihatan dalah sesuatu yang sangat berharga. Kurniaan yang Allah beri pada kita untuk dijaga. Bukan untuk diporak peranda. Laburkan sedikit wang bagi membeli suplemen yang sesuai dengan keperluan badan kita. Jangan terlalu kedekut sedangkan kita membazir wang untuk perkara lain yang belum tentu ada manfaatnya.

 

Nak rasa perbezaan Shaklee?

Kepada mereka yang ingin mencuba vitamin pertama di dunia, kami cadangkan ambil Vita-Lea.

Ingin menjana pendapatan bersama Shaklee?

Hubungi kami untuk sebarang pertanyaan, khidmat nasihat & konsultasi PERCUMA.

Saif Khalid/Nurbahiah Mohd Isa
013.200.2850/013.356.4876
Shaklee Independent Distributor

 

1 5 6 7 8 9 11