Category Archives: Supplement

Menjaga dan Menyusu Bayi Pramatang

Saya ingin berkongsi kisah benar sahabat saya. Dia telah melahirkan anak pramatang (premature) pada 31 minggu kehamilan. YA!!! Reaksi pertama saya, 31 minggu???? Awalnyaaaa baby keluar. Macam-macam fikir macam mana baby akan survive lepas keluar dari perut ibu.

Sebelum itu, anda boleh tonton video di bawah mengenai seorang ibu yang melahirkan bayi pramatang yang mendorong beliau lebih kuat dan hebat!

Menyusu Anak Pramatang Memang Mencabar, Apa Yg Perlu BUAT? from iReach HD on Vimeo.

Kisah sahabat saya ini memang satu kisah yang menakjubkan! Saya tak pernah dengar lagi kisah bayi pramatang pada usia 31 minggu. Selalu dengar yang 34 , 35 minggu.

day1

 

Menjaga dan Menyusu Bayi Pramatang

Kisahnya bermula……..

Sahabat saya merupakan seorang doktor di salah sebuah hospital kerajaan di Kedah. Dia dan suami PJJ (perkahwinan jarak jauh). Empat hari sekali suaminya akan pulang ke rumah. Sehari sebelum beranak, sahabat saya mengalami pendarahan. Dia drive sendiri ke hospital memandangkan dia tidak rasa sakit. Perkara yang paling ditakuti adalah jika kandungannya mengalami abruptio placenta iaitu placenta terlepas dari uterus. Ini boleh menyebabkan kematian kepada bayi yang dikandung.

Semasa di wad keesokan harinya, sahabat saya mengalami pecah ketuban. Kemudian, sahabat saya terpaksa menjalani pembedahan caesarean. Alhamdulillah bayi selamat dilahirkan dengan berat 1.58kg. Bayi ini lahir dengan sempurna (good apgar score). Jadi, bayi tidak perlu masuk tiub di trakea (kerongkong). Ada sesetengah keadaan di mana bayi pramatang akan dimasukkan tiub melalui trakea mereka.

Masalah yang dihadapi dalam menjaga dan menyusukan bayi pramatang:

 

1) Bayi tak cukup berat

Bayi sahabat saya lahir dengan berat hanya 1.58kg. Untuk didukung pun alahaiii keciknya. Seriau rasa nak dukung kan? Memang comel cinonet je bayi terutama yang lahir premature ni. Bayi pramatang selalunya diletakkan di dalam incubator kerana suhu didalam incubator menyamai susu dalam kandungan ibu. Ini dapat membantu memastikan berat badan bayi tidak berkurang.

 

2) Feeding intolerance

Feeding intolerance bahasa mudahnya adalah keadaaan di mana bayi pramatang ni menerima makanan yang diberi untuk dia. Bagaimana dia nak terima makanan tersebut tanpa sebarang komplikasi seperti masalah pernafasan, jangkitan dan lain-lain. Makanan di sini merujuk kepada susu ibu. Di sini ada satu artikel yang lengkap mengenai feeding intolerance untuk bayi pramatang. —> klik di sini

 

3) Bayi tinggal berasingan dengan ibu

Sahabat saya berpantang di rumah manakala bayinya berada di hospital. Bayi pula perlu dimasukkan ke dalam incubator. Ini memang satu cabaran yang besar bagi seorang ibu.

 

4) Bayi sering muntah selepas menyusu

Bayi senang jeluak selepas menyusu terutamanya bagi bayi pramatang. Ini kerana injap di bahagian atas perut bayi belum matang sepenuhnya dan lemah. Untuk bacaan yang lebih mengenai bayi kerap muntah selepas menyusu, anda boleh klik di sini —> klik di sini

 

5) Mudah mendapat jangkitan

Bayi pramatang lebih mudah mendapat jangkitan seperti jangkitan paru-paru. Hal ini kerana badan mereka yang masih lemah untuk melawan penyakit.

nicu

 

Tips menghadapi cabaran menjaga dan menyusukan bayi pramatang :

 

1) Susu ibu untuk tambah berat bayi!!

Ya. Inilah makanan terbaik untuk bayi. Sahabat saya mengepam susu hari-hari untuk dihantar kepada anaknya di hospital. Setiap hari, sahabat saya menghantar 10 bekas dadih susu ibu kepada anaknya. Setiap 3 jam, anaknya diberi susu melalui syringe. Berat badan anaknya semakin hari semakin bertambah.

 

2) Beri masa untuk bayi

Beri masa untuk bayi terima susu kita. Jangan dipaksa-paksa. Seperti sahabat saya ini, hari kelima baru anaknya dapat menerima susu ibu. Dan susu diberikan melalui syringe. Sedikit demi sedikit. Alhamdulillah membesar dengan sihat.

 

3) Skin-to-skin

Memang agak sukar untuk room-in dengan bayi pada awal kelahiran kerana bayi di ward lain. Ibu pula berpantang di rumah. Skin-to-skin dapat mengeratkan lagi bonding antara ibu dan anak. Bayi akan rasa secure dengan warmth yang dia dapat bila diletakkan di atas dada ibu. Berat bayi pun boleh bertambah dengan cepat! Sahabat saya dapat room-in dengan bayinya selepas bayinya berada di NICU selama 33 hari. Setelah room-in bersama, sahabat saya dapat menyusu bayinya dan selepas itu metakkan bayinya di atas dada. Berat badan bayinya naik dengan cepat! Seminggu sahaja beratnya naik sama seperti 5 minggu kenaikan berat semasa tinggal berasingan di wad. Hebat bukan kuasa bonding ibu dan anak ini??

 

4) Sendawakan bayi selepas menyusu

Sendawakan bayi selepas menyusu dapat membantu bayi dari muntah selepas menyusu. Boleh baca teknik sendawakan bayi di sini. Selepas menyusu, jangan terus letakkan bayi di atas tilam. Tidurkan bayi pada posisi mengiring. Sendal bantal di belakang badan bayi. Jika bayi muntah, bayi tak tertelan semula muntahnya.

 

5) Sabar dan positif menyusukan bayi

Ibu mesti terus sabar dan positif dalam menjaga bayi pramatang. Datkan ilmu penyusuan yang lengkap. Baru kita tak stress. Bayi pramatang khasnya sangat memerlukan susu ibu kerana susu ibu lebih mudah dihadam, mengandungi antibodi dan zat-zat yang penting untuk tumbesaran bayi pramatang. Keperluan zat bagi bayi pramatang adalah berbeza dari bayi biasa. Jadi, susu ibulah yang mengandungi semua zat tersebut. Bila bayi dapat susu, membesar dengan sihat, ibu pun seronok. Kan??? :))))

bonding

 

Ikhtiar dalam menjaga dan menyusu bayi pramatang

1) Belajar ilmu penyusuan sebaik-baiknya.

Jika ada masalah dalam penyusuan, kita boleh dapatkan khidmat dari mereka yang pakar dalam bidang ini. Malah, di hospital juga terdapat sukarelawan yang boleh membantu dalam bidang penyusuan ini. Terpulang kepada kita. Nak atau taknak sahaja.

2) Nutrisi ibu

Sahabat saya mengambil Set Menyusu Shaklee untuk membantu beliau menjayakan penyusuan susu ibu. Ini penting untuk membekalkan nutrisi yang cukup untuk ibu yang menyusu.

Set Ibu Menyusu Shaklee

Anak sahabat saya kini sudah berusia 11 bulan. Alhamdulilah bayi ini membesar dengan sihat dan ceria. Untuk ibu-ibu yang melahirkan bayi pramatang, anda memang hebat! Kerana anda kuat!

 

Hubungi kami untuk sebarang pertanyaan. Kongsikan entry ini untuk memberi manfaat kepada semua sahabat kita yang lain.

Sihat untuk beramal.

Saif Ar-Rahman Khalid / Nurbahiah Mohd Isa
Shaklee Independent Distributor
ID: 945467
013-200 2850 / 013-356 4876

Always WORKS | Always SAFE | Always GREEN

Boleh ubati sakit saraf?

Sakit Saraf ummukhadijah

Boleh ubati sakit saraf?

Kadang-kadang kita tak sedar yang kita menghidapi penyakit yang berbahaya kerana kita tidak pernah membuat pemeriksaan kesihatan. Betul?

Ada yang takut nak buat pemeriksaan kesihatan. Katanya takut nanti tahu penyakit yang dihidapi. Ya Allah… bagus lah kan kalau macam tu. Bila kita tahu penyakit apa yang kita hidapi, kita dapat mencari ubatnya.

Kadang-kadang kita lenguh dan kebas-kebas kaki dan tangan, sakit belakang, tak boleh tidur malam dan sakit pinggang. Kita rasa ini mungkin simptom biasa. Usia semakin meningkat sebab tu jadi macam ni. Atau sebab kerja terlalu kuat.

Tahukah anda, simptom-simptom yang disebutkan di atas adalah simptom-simptom sakit saraf????!!!! OK. Jangan gelabah. Apa yang perlu anda buat sekarang adalah dengan melakukan pemeriksaan kesihatan dengan segera. Jangan dilengah-lengahkan.

 

Boleh ubati sakit saraf?

Simptom-simptom sakit saraf :

1) Rasa terbakar pada bahagian kaki

2) Rasa seperti terkena kejutan elektrik secara tiba-tiba pada bahagian tangan apabila terlanggar objek keras

3) Rasa sakit seperti dicucuk jarum pada bahagian pinggang

4) Kaki berasa kebas seperti digigit semut

5) Kaki terasa sakit kesan daripada kebas dan sejuk

 

Sakit belakang amat berkait rapat dengan sakit saraf. Jangan pandang enteng jika anda sering mengalami sakit belakang.

Punca sakit belakang :

1) Mengangkat beban yang berat dalam posisi yang tidak betul

2) Terjatuh dalam keadaan yang tidak stabil dan berlakunya pergerakan atau pergeseran secara tiba-tiba

3) Berdiri dan duduk dalam postur yang salah

 

Tindakan seterusnya?

Segera berjumpa doktor. Buat pemeriksaan kesihatan. Jika anda disahkan menghidapi sakit saraf, berjumpalah dengan doktor pakar untuk pemeriksaan yang lebih terperinci. Dapatkan rawatan dengan segera sebelum ianya lebih memudaratkan kesihatan anda.

 

Jalan Penyelesaian ?

Selepas berjumpa doktor, dan telah disahkan menghidap sakit saraf. Anda akan diberikan ubat. Anda perlu makan ubat sakit saraf dalam tempoh tertentu dalam pemantauan doktor. Anda juga boleh mengambil suplemen tertentu yang dapat membantu meningkatkan kesihatan anda seperti pengambilan Vivix. Saya mempunyai kenalan yang ibunya menhidap sakit saraf. Ibunya perlu mengambil ubat-ubatan yang banyak setiap hari. Sampai kadang-kadang tak larat nak telan banyak sangat ubat. Kenalan saya membeli sebotol Vivix kepada ibunya yang menghidap sakit saraf. Setelah mengambil Vivix secara konsisten selama sebulan, ibunya berkata dia berasa semakin sihat. Sakit-sakit dan lenguh-lenguh sudah berkurang. Kesihatannya semakin pulih. Ibunya sudah boleh tidur malam dengan nyenyak. Alhamdulillah… Sekarang ibunya merupakan pengamal tegar Vivix.

 

 

Seronok saya dengar ibunya semakin sihat. Dan saya juga berbangga dengan kenalan saya yang sanggup memberikan Vivix yang harganya agak mahal demi ibunya yang tercinta. Kalau nak dibandingkan susah payah ibu menjaga dan mendidik kita, apalah sangat kita membelanjakan sedikit wang setiap bulan untuk kesihatan ibu kita.

 

Kita bila lagi nak belikan Vivix untuk ibu kita? Nak tunggu bila? Selagi hayat dikandung badan, jom kita berbakti kepada ibu kita. Hadiahkan Vivix setiap bulan. OK? đŸ˜‰

 

vivix ubati sakit sarafVivix 150ml berharga RM475.

 

SMS/Whatsapp kami untuk sebarang tempahan atau pertanyaan. Kami akan berikan jadual pemakanan suplemen dan konsultasi PERCUMA untuk anda!

 

Sihat untuk beramal.

 

Saif Ar-Rahman Khalid / Nurbahiah Mohd Isa
Shaklee Independent Distributor
ID: 945467
013-200 2850 / 013-356 4876

Always WORKS | Always SAFE | Always GREEN

Atasi Derita Sakit Pinggang

Sakit Pada Pinggang

 

Sakit pinggang adalah antara sakit yang paling kerap dialami oleh masyarakat secara umumnya.

Cuma tak ramai yang ceritakan kepada orang lain. Kebanyakan kita memilih untuk pendamkan sahaja.

“Alah, biasa la sakit pinggang.”

“Nanti baiklah tu.”

“Sikit je, tak teruk pun.”

Ni antara slogan yang biasa orang kita pakai. Nak kata alasan pun tak juga. Masing-masing cuba ubati diri dengan cara psikologi. Baguslah kita tak merungut.

Tapi kalau sakit pinggang lama sangat, eloklah kita cari penawar atau ubatnya. Sakit pinggang lama-lama kan susah nak buat kerja dengan sempurna.

Ada yang sakit pinggang selepas lahirkan anak, sampai tak boleh nak tidur melentang. Ada yang tak dapat nak rukuk dengan sempurna – rukuknya congket sedikit ke atas. Sepatutnya kepala kita sama paras dengan punggung.

 

atasi derita sakit pinggang belakang

 

Punca Sakit Pinggang

 

1. Beban Terlalu Berat

Dalam memelihara dan menggerakkan badan dalam keadaan apa sekalipun, pinggang kita memainkan peranan penting. Nak gerakkan kaki pun pinggang perlu bertindak supaya keseimbangan badan dapat dikawal.

Apatah lagi dengan beban yang berat. Beban di sini membawa maksud tubuh badan kita dan juga barang yang kita bawa/tanggung. Dalam menanggung berat yang berlebihan, kita terdedah kepada sakit pinggang jika postur badan kita tidak betul.

 

2. Kasut Tumit Tinggi

Kenapa kasut tumit tinggi menyumbang kepada sakit pinggang? Apabila kita pakai kasut tumit tinggi, postur badan kita telah lari dari kejadian asal tubuh badan kita. Ia akan menonjolkan punggung dan juga dada kita.

 

3. Sokongan Tak Sesuai

Perhatikan bagaimana postur badan kita semasa kita tidur. Bahagian belakang badan kita harus selesa. Penggunaan tilam yang terlalu lembut akan membuatkan bahagian pinggang kita ‘tenggelam’ ke dalam tilam. Jika kita rasakan tilam terlalu lembut, cuba sesekali kita tidur di atas lantai dengan alas tidur yang minima. Rasakan perbezaannya.

Selain itu, lihat pada postur badan kita ketika bekerja. Pastikan cara duduk kita di kerusi adalah tegak. Badan kita sepatutnya berbentuk ‘S’, bukannya ‘C’. Jika kerusi kita tidak cukup ergonomik, boleh gunakan sokongan tambahan pada kerusi. Ia akan membuatkan abdomen kita sedikit kehadapan.

 

duduk ergonomik Atasi Derita Sakit Pinggang

 

Jika anda penat dan mahu melunjurkan kaki, cuba lakukan dalam keadaan baring, bukannya secara duduk.

 

4. Posisi Salah

Kita sering memandang remeh kepada perbuatan membongkok. Contohnya ketika kita menyalin lampin anak, berkebun, memasak, menolak troli, mengangkat barang dan sebagainya.

Kerap membongkok walaupun dalam tempoh masa yang sekejap mampu membuatkan kita sakit belakang. Sebaliknya, kita sepatutnya duduk – rendahkan pinggang – ketika memandikan anak, mengangkat barang dari lantai, berkebun dan lain-lain.

 

Mencegah Sakit Belakang dan Pinggang

 

1. Duduk dalam keadaan tegak.

– Semasa duduk membuat kerja harian, semasa memandu, semasa memandikan anak, berkebun dan sebagainya.

2. Pastikan belakang kita tegak semasa mengangkat barang berat.

– Cangkunglah ke bawah dalam keadaan belakang kita tegak. Bukannya bongkok ke dapan semasa mengangkat barang.

3. Tidur atas tilam yang agak keras.

– Tilam yang terlalu lembut membuatkan badan kita melengkung. Kita akan berasa tidak selesa ketika bangkit dari tidur.

4. Kurangkan berat badan.

– Usaha untuk dapatkan berat badan yang ideal. Berat badan yang berlebihan akan menambah beban kepada tulang belakang.

5. Hindari kasut tumit tinggi.

– Pakailah kasut bertumit rendah. Paling-paling pun, pakai kasut wedges.

6. Bersenam.

– Bersenam mampu menguatkan sendi pada tulang belakang. Jika kita duduk atau berdiri dalam masa yang panjang, luangkan masa seketika untuk meregangkan badan.

7. Hindari duduk atas dompet.

– Lelaki selalunya meletakkan dompet di dalam poket belakang punggung. Jadi bila kita duduk, dompet itu akan meninggikan sebelah punggung. Jika duduk lama dalam keadaan tersebut, kita akan sakit belakang.

Saya sendiri telah membuang tabiat tersebut sejak beberapa tahun. Saya sentiasa letakkan dompet di poket sisi seluar atau di poket baju di hadapan. Lebih rapat dengan hati. Hehe. Saya juga berasa lebih sihat!

8. Makanan tambahan (supplement) yang menyokong kekuatan tulang belakang dan sendi.

– Kajian mendapati Vitamin-C membantu menghasilkan kolagen yang diperlukan pada sendi tubuh badan kita. Vitamin-B pula membantu menjaga kesihatan tulang dan rawan. Juga menenangkan saraf yang keradangan yang disebabkan geseran berlebihan. Vitamin-D pula menyokong kekuatan tulang. Kalsium – kerang, kekacang, bijirin – menyokong kesihatan tulang.

Set Sakit Pinggang Shaklee - Atasi Derita Sakit PinggangSet sakit pinggang berharga RM296.

 

SMS/Whatsapp kami untuk sebarang tempahan atau pertanyaan. Kami akan berikan jadual pemakanan suplemen dan konsultasi PERCUMA untuk anda!

 

Sihat untuk beramal.

 

Saif Ar-Rahman Khalid / Nurbahiah Mohd Isa
Shaklee Independent Distributor
ID: 945467
013-200 2850 / 013-356 4876

Always WORKS | Always SAFE | Always GREEN

 

 

Rujukan:

Imam Ahmad Ibnu Nizar, 2009, “Sehat itu Mahal…!”, Diva Press.

Vitamin Untuk Lelaki dan Wanita Berkerjaya

Vitamin Untuk Lelaki dan Wanita Berkerjaya

 

Staff yang aktif adalah staff yang cepat naik pangkat. Kalau lambat naik pun sebab orang atas dia tak bersara lagi. đŸ˜‰

Aktifnya bukan aktif bodek, tapi aktif buat kerja tanpa disuruh berkali-kali.

Cukup sekali disuruh, dia terus melakukan kerja itu setiap hari.

Di kala kawan-kawannya kekal di posisi sama, dia aktif memanjat tangga karier.

 

 

Bagaimana Untuk Jadi Begitu?

 

Ia bermula dengan badan yang cergas dan minda yang sihat!

Mereka mulakan pagi dengan segar dan lebih awal. Sarapan dengan makanan yang sihat.

Ini penting untuk membuatkan seseorang itu aktif dengan konsisten. Jika tidak, kita akan selalu tak sihat, demam, selsema, stress dan sebagainya.

Kebanyakan mereka mempunyai satu rahsia yang mungkin orang lain tak tahu.

Rahsia itu ialah mereka mengamalkan suplemen yang HEBAT!

 

Makanan harian kita banyak yang telah hilang khasiatnya. Sayuran banyak yang hilang zatnya ketika proses memasak. Juga banyak yang tercemar dengan racun serangga sejak sayuran itu ditanam di ladang.

 

Suplemen Hebat Adalah Rahsianya

 

Jadi apakah vitamin hebat untuk pegawai yang hebat??

Set Lelaki dan Wanita Berkerjaya

1 Set B-Complex, Vita-C, Vita-Lea berharga RM235.00

 

Telah wujud lebih 50 tahun, dan hampir 20 tahun berada di Malaysia, ini membuatkan kami sekeluarga yakin dengan suplemen Shaklee.

Kami amalkan set di atas ini setiap hari. Lebih cergas untuk lakukan kerja sehari-harian.

B-Complex membantu menukarkan makanan kepada tenaga, juga sebagai anti-stress.

Sustained Release Vita-C Plus meningkatkan sistem imun, perbaiki insomnia. Kulit juga akan lebih CANTIK! Sustained Release bermaksud ia di hadam perlahan-lahan. Cukup sehari sebiji.

Vita-Lea melengkapkan nutrisi seharian kita. Melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati. Aktiviti harian kita memang berbeza antara ambil atau tak ambil sebiji VitaLea.

 

Ini antara kisah benar sahabat kami yang telah kami blogkan.

B-Complex dan Vita-Lea tahan 4 bulan. Vita-C pula tahan 6 bulan. Sangat jimat bukan?

 

Klik link ini untuk beli sekarang secara online.

 

Hubungi kami untuk dapatkan Set Lelaki dan Wanita Berkerjaya ini sekarang.

SMS/Whatsapp nombor di bawah untuk sebarang tempahan atau pertanyaan. Kami akan berikan jadual pemakanan suplemen dan konsultasi PERCUMA untuk anda!

 

Sihat untuk beramal.

 

Saif Ar-Rahman Khalid / Nurbahiah Mohd Isa
Shaklee Independent Distributor
ID: 945467
013-200 2850 / 013-356 4876

Always WORKS | Always SAFE | Always GREEN

Baiki Otot dan Sendi Selepas Cedera

Usah Lekehkan Keselamatan Diri

 

Kemalangan selalu melibatkan kecederaan. Sama ada kecederaan otot mahupun sendi. Dan mungkin juga lebih dari itu.

 

Tak kira kemalangan kecil atau besar. Kemalangan terlanggar bucu meja, terjatuh longkang, jatuh basikal, ataupun bertembung kenderaan, semuanya melibatkan kos. Dan antara kos terbesar adalah anggota badan kita.

 

Apa-apa pun, kami di ummukhadijah.com sentiasa mendoakan keselamatan para pembaca semua, walau dimana anda berada. Amin…

Pastikan kita mengambil berat tentang aspek keselamatan. Jika memandu, pastikan kita memakai tali pinggang keledar. Jangan menjadikan smartphone atau gajet membuat kita leka semasa memandu.

Kepada penunggang motosikal, sentiasa pakai topi keledar. Sebaiknya pakai topi keledar fullface, pakai glove dan pakai kasut.

Yang bersukan – pastikan pakai pakaian yang sesuai, buat senaman panaskan badan dahulu. Sayangi nyawa dan anggota badan anda.

 


 

Walaubagaimana pun, malang tidak berbau. Mungkin kita dah buat yang terbaik, tetapi pengguna jalanraya lain ada yang tidak menghiraukan keselamatan orang lain. Termasuklah juga pekerja kilang yang mengabaikan keselamatan di tempat kerja.

 

Baiki Otot dan Sendi Selepas Cedera

 

Apabila berlakunya kemalangan dan terjadi kecelakaan dan kecederaan, badan kita akan menggunakan protein dan zat-zat pada badan kita untuk membantu proses penyembuhan pada bahagian yang tercedera.

 

Dalam proses penyembuhan, kita perlukan zat tambahan untuk memastikan proses tersebut berjalan dengan baik dan cepat. Selalunya kita dinasihatkan untuk makan makanan tertentu yang dapat mempercepatkan proses penyembuhan. Juga harus berpantang dari makanan yang mampu mengganggu otot dan sendi sembuh.

 

Apakah perlu makanan tambahan untuk sembuh dari cedera atau luka?

Jika mahu sembuh dengan cepat, maka jawapannya YA!

Di sini saya senaraikan set suplemen untuk membantu menyembuhkan luka, perbaiki otot dan sendi dengan cepat dan semulajadi.

 

 

Luka Pada Kulit dan Penyembuhan Otot

Zinc Complex, Vitamin-C & Vita-Lea.

1) Zinc Complex — Mempercepat pemulihan luka, mengaktifkan 200 jenis enzim, tingkat sistem imun.

2) Sustained Release Vita-C Plus — Memperbaiki simptom pendarahan, meningkatkan sistem imun.

3) Vita-Lea — Multivitamin dan multimineral yang sangat cepat larut dan diserap tubuh badan. Pelengkap nutrisi harian, dengan 30 nutrisi lengkap, 12 vitamin dan 7 mineral penting.

 

Baiki Otot dan Sendi Selepas CederaSet luka dan cedera berharga RM215, tahan sekurang-kurangnya 2 bulan.

.

 

Sendi

Ostematrixâ„¢, Omega Guardâ„¢ & Advanced Joint Health Tablet (AJHT).

1) Ostematrix™ — Sinergi kalsium, magnesium dan lain-lain membantu menguatkan tulang secara semulajadi, dan memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas. 1 tablet Ostematrix menyamai kandungan kalsium segelas susu tinggi kalsium dan 80 biji badam.

2) Omega Guard™ — Memelihara fungsi sendi, meningkatkan sistem imun.

3) AJHT — Dengan jaminan keberkesanan dalam masa 5 hari, AJHT membantu memelihara rawan pada sendi. Ia juga memelihara tisu penghubung, dan meningkatkan keselesaan sendi. Hanya 2 caplets sehari!

 

Baiki Otot dan Sendi Selepas CederaSet sendi, RM321, tahan untuk sebulan.

 

Hubungi kami untuk dapatkan set-set di atas sekarang.

SMS/Whatsapp nombor di bawah untuk sebarang tempahan, pertanyaan. Kami akan berikan jadual pemakanan suplemen dan konsultasi PERCUMA untuk anda!

 

Sihat untuk beramal.

 

Saif Ar-Rahman Khalid / Nurbahiah Mohd Isa
Shaklee Independent Distributor
ID: 945467
013-200 2850 / 013-356 4876

Always WORKS | Always SAFE | Always GREEN

1 2 3 5