Category Archives: Testimoni

Sembuh Demam Cepat Tanpa Paracetamol

Sembuh Demam Cepat Tanpa Paracetamol

 

Saya manusia biasa, walaupun sentiasa memilih makanan yang sihat dan berkhasiat, kadang-kadang akan demam juga.

Alhamdulillah..
Kalau tak sakit, risau tak ingatkan Allah pula. Ye tak. 😉
Supaya kita sentiasa syukuri nikmat kesihatan yang diberikan.

Baru-baru ini, yang menjadikan ujian lebih berat, saya demam ketika bermusafir. Isteri jaga anak dua orang dalam kereta, saya pula memandu. Bila terik di tengah hari, mata jadi kering dan sukar untuk tumpukan perhatian pada pemanduan.

 

sembuh demam tanpa paracetamol performance drink shaklee high fever

 

Menyedari badan mula panas, sebelum mula memandu lagi saya dah habiskan segelas Performance drink Shaklee. Saya bancuh 3 sudu Performance bersama air kosong.

Rasanya pun sedap! Natural orange flavour.

 

Performance Shaklee Sembuh Demam Cepat Tanpa Paracetamol

 

Sepanjang pemanduan, saya kerapkan minum air kosong, supaya mata tak kering atau kuyu.

Bila berhenti makan, saya selitkan sebiji Vita-Lea. “Supaya badan lebih kuat melawan patogen”, kata anak saudara saya. Hehe.

Dah makan multivitamin, dah minum air rehydrate, apa lagi, yakin kepada Allah, demam akan baik cepat.

Mindset sangat membantu dalam proses penyembuhan.

Yakin dengan ayat Allah dalam surah Asy-Syu’araa’ ayat 80.

“Apabila anda sakit, maka Allahlah yang akan menyembuhkan.”

Jika diizinkan Allah untuk sihat, syukur. Tetapi jika tak baik lagi, syukur juga, kerana Allah sedang menghapuskan dosa-dosa kita yang lalu.

 

Jom, simpan satu cannister Performance dalam rumah kita. Cuma klik link ini.

Sembuh demam cepat tanpa paracetamol Performance Drink Shaklee

 

Sihat untuk beramal.

 

Saif Ar-Rahman Khalid / Nurbahiah Mohd Isa
Shaklee Independent Distributor
013-200 2850 / 013-356 4876

Always WORKS | Always SAFE | Always GREEN

 

Puasa dan ESP

Puasa dan ESP

Bulan puasa lepas rasa sangat berbeza kerana Muhammad baru sahaja dilahirkan seminggu sebelum bulan puasa. Ternyata menguruskan 2 anak lebih mencabar. Alhamdulullah atas kurniaan terindah ini. Walaupun penat, nikmatnya terasa.

Bulan puasa yang lalu juga merupakan bulan kedua saya ditugaskan menjadi imam isyak dan tarawih selama sebulan puasa di surau kawasan perumahan saya. Tugas ini sangat berat dan mencabar bagi saya.

Saya berbuka puasa di masjid dan maghrib di sana. Seusai jemaah maghrib, saya akan pulang sekejap sebelum azan isyak berkumandang. Pada waktu inilah saya akan bancuh ESP bersama Performance drink. Ini bagi memastikan saya bertenaga untuk mengimamkan jemaah nanti.

Kadang-kadang saya akan bancuh bersama Meal Shakes. 3 in 1 yang bergelar 3 Mighty Gems set ni sedap rasanya! ESP + Performance + Meal Shakes. 🙂

Alhamdulillah..saya dapat mengemudi jemaah dengan bertenaga sehingga tengah malam. Yelah, meraikan jemaah yang bersemangat ingin bertadarus selepas tarawih dan witir.

Sahur di pagi hari juga saya selalu minum ESP dulu sebelum makan nasi. ESP memberikan protein yang mencukupi untuk kerja kita seharian. ESP bukan sebarangan soya tau. Kebanyakan soya di pasaran – kacang soya di pasar, susu soya di jalanan dan di dalam kotak, tauhu, taukua, tempe dan segala anak beranak soya – umumnya adalah soya GMO. Kacang soya yang telah diubahsuai secara genetik.

Kenapa kita perlu elakkan makanan GMO? Antara keburukannya ialah sistem imun kita terganggu, kita tua lebih cepat dan yang lebih teruk, kesuburan kita akan menurun.

 

Puasa dan ESP Shaklee soya protein

 

ESP pula dihasilkan dari soya bukan GMO. Sebab itu saya sentiasa memilih ESP berbanding susu soya lain.

Performance pula mengurangkan nyah-hidrat dari badan. Jadi takdalah saya kekurangan air ketika mengimami solat. Performance juga bagus untuk orang yang aktif bekerja sepanjang hari.

Meal Shakes memberikan mineral dan zat-zat penting. Namanya pun dah menerangkan kelebihannya. Seperti menghabiskan sepinggan nasi dengan hanya meneguk segelas Meal Shakes.

 

Saya inginkan ESP sekarang!

 

Saif Ar-Rahman Khalid / Nurbahiah Mohd Isa
Shaklee Independent Distributor
013-200 2850 / 013-356 4876

Always WORKS | Always SAFE | Always GREEN

 

Testimoni Nutriferon

Testimoni Nutriferon

 

Anak kedua saya, Muhammad baru berusia 2 bulan 3 minggu hari ini. Alhamdulillah. Kisahnya, sewaktu dia baru sebulan, dia diserang batuk berkahak dan selsema. Ya Allah… Bunyi batuknya yang berkahak itu sepertu batuk orang dewasa. Takut jugak saya dengar. Setiap kalu dua batuk, rasa macam nak korek kerongkong dia bagi keluar semua kahak yang ada. Kesian sangat dengan Muhammad waktu tu. Dengan selsema yang meleleh-leleh. Dugaan buat saya sebagai ibu.

Saya ikhtiar dengan mengambil Nutriferon Shaklee. Sehari saya ambil 1 sachet dan 2 biji Sustained Release Vitamin-C yang dipatahkan dulu sebelum makan. Saya amalkan selama mana Muhammad batuk dan selsema. Tau-tau hari ke4 atau ke5 , batuk dan selsema Muhammad dan lega. Alhamdulillah. Saya pun tak sedar bila hingusnya dah tak ada. Hehe. Bila Muhammad dah tak batuk, saya pun baru sedar “Eh! Muhammad dah tak batuklah”, saya cakap pada suami ketika itu.

Pada masa yang sama, anak sulung saya Khadijah juga mengalami selsema. Kami berikan dia Nutriferon juga. Dia sangat sukakannya sehingga kami terpaksa sorokkan bekas Nutriferon dari dia. Dia suka sangat dengan rasa Nutriferon tu. Hari-hari dia minta. Huhu… Alhamdulillah Khadijah pun baik cepat. Dan sampai sekarang kami masih sorokkan Nutriferon dari dia. Kalau tak, mengamuk dia nak Nutiferon.

Nutriferon membantu meningkatkan imuniti badan seseorang. Sebab itu bila demam, saya ikhtiar dengan Nutriferon. Dengan izin Allah,  demam pun lega.

Ibu yang lepas bersalin juga disarankan untuk mengambil Nutriferon supaya dapat meningkatkan imuniti badan kita. Selepas bersalin, badan menjadi lemah dan mudah diserang pelbagai penyakit. Nutriferon juga dapat membantu mengurangkan rasa sakit selepas bersalin. InsyaAllah.

Ini testimoni Nutriferon yang saya sendiri rasa. Banyak lagi testimoni Nutriferon yang boleh anda semua perolehi dari carian google.

 

Testimoni Nutriferon Shaklee

Nutriferon Shaklee, mengandungi 30 sachet * 1.2g. RM181.25

Ingin dapatkan sekarang? Klik link ini.

 

 

Sekian.

Selamat mencuba Nutriferon.  Rasa sedap, badan sihat!!

 

Saif Ar-Rahman Khalid / Nurbahiah Mohd Isa
Shaklee Independent Distributor
013-200 2850 / 013-356 4876

Always WORKS | Always SAFE | Always GREEN

 

Bagaimana Merawat Bayi Batuk Kahak

Muhammad sudah hampir 3 bulan. Alhamdulillah dia membesar dengan sihat. Pertumbuhan badan pun semakin baik. 2 bulan beratnya mencecah 6.5kg. Sewaktu lahir, Muhammad hanyalah seberat 3.2kg. Alhamdulillah..thumma alhamdulillah.

Sewaktu Muhammad berusia sebulan setengah, dia diserang batuk berkahak. Batuknya bunyi seperti orang dewasa batuk. Kahak berapa gram tak tahulah ada di kerongkongnya.

Muhammad juga sering tersedak. Tengah tidur nyenyak, tiba-tiba dia tersedak. Seperti ada sesuatu di tekak.

Risau saya dibuatnya.

Kebetulan Muhammad lahir dan sebulan selepas tu raya Aidilfitri. Tau sajalah beraya di sana sini. Jadi superstar la Muhammad. Semua pakat nak cium dia. (Termasuk ibu ayah dia yang geram tengok pipi Muhammad. Hehe..)

 

Bagaimana Merawat Bayi Batuk Kahak

 

Saya berjumpa doktor homeopathy. Tapi Muhammad luah je ubat yang disuap. Rasa ubat homeopathy ni tawar je. 3-4 kali je dia makan ubat tu. Kemudian, saya ikhtiar cara lain bagaimana merawat bayi batuk kahak.

Saya Google.

Macam-macam ada. Teknik stim lah. Macam-macam ada yang boleh dicuba. Kalau ke klinik, mungkin akan disedut kahak. Saya tak sanggup. Huhu..

Saya ambil Nutriferon Shaklee sehari 1 sachet, dan 2 biji Sustained Release Vita-C yang dipatahkan dahulu sebelum telan. Kemudian saya sapukan krim Herba Tropika pada dada Muhammad.

SR vita-c-plus

Saya buat kaedah ini selama 3-4 hari.

Testimoni Nutriferon Shaklee

Alhamdulillah, kesannya cepat. Batuk Muhammad dah ok. Tak ada kahak dah. Saya rasa lega sangat. Kalau tak, malam-malam memang Muhammad susah tidur sebab diganggu oleh kahak dan hingus. Nafasnya terganggu.

Bagaimana merawat bayi batuk kahak banyak caranya. Anda semua mungkin mempunyai cara lain yang anda amalkan. Anda boleh kongsikan cara bagaimana merawat bayi batuk kahak dengan kami dan pembaca-pembaca lain di ruangan komen. Kami sangat menghargainya.

Ok, kesimpulannya kita hindarilah dari membawa bayi ke tempat-tempat awam ya. Lain orang lain penyakit yang dibawanya. Kalau boleh elakkanlah. Dan jangan kerap cium bayi kita terutamanya bila kita selsema, demam, atau batuk. Takut berjangkit pula.

 

Sekian.

Sihat untuk beramal.

 

Saif Ar-Rahman Khalid / Nurbahiah Mohd Isa
Shaklee Independent Distributor
013-200 2850 / 013-356 4876

Always WORKS | Always SAFE | Always GREEN

 

 

Kolesterol Turun Selepas Makan Phytocol-ST

Kolesterol Turun Selepas Makan Phytocol-ST

 

Fakta mengatakan bahawa lebih 30% rakyat Malaysia mempunyai paras kolesterol yang tinggi. (NST, April 2014)

Ya, lebih 10 juta orang!

 

Kenapa?

Antara faktor terbesar adalah pemakanan.

Makanan yang popular di Malaysia kebanyakannya berkolesterol tinggi. Contohnya Nasi Lemak, Roti Canai, Mee Goreng, Satay, Nasi Goreng Daging Merah dan sebagainya.

 

Tak ramai yang sedari bahawa kolesterol tinggi adalah merbahaya. Ia akan menyumbat salur darah, yang mana akan membawa kepada sakit jantung dan strok.

Lebih bahaya adalah kita tak sedari kita berkolesterol tinggi. Anda mungkin berasa sihat sedangkan dalam masa yang sama kolesterol anda tinggi!

Jadi, untuk mengetahui tahap kolesterol, mahu tak mahu, anda mesti buat pemeriksaan darah.

Ingat, prevention is always better than cure.

 

Kolesterol Turun Selepas Makan Phytocol-ST

 

Berbalik kepada topik entri ini, saya ingin kongsikan satu testimoni pengguna Phytocol-ST.

Pemuda berusia 38 tahun. Biar gambar di bawah bercerita.

 

Kolesterol Turun Selepas Makan Phytocol-ST

Klik untuk besar

 

Satu penurunan yang hebat!

Kolesterol LDL menurun dari 129 kepada 101 mg/dl, bersamaan 3.4 kepada 2.6 mmol/l.

 

Dan lebih hebat, apa yang diamalkan ialah makanan tambahan semulajadi – Shaklee Phytocol-ST.

Bukan ubat yang mengandungi drugs.

Jadi tak perlu risau tentang kesan sampingan. Boleh dimakan oleh belia sehinggalah kepada warga emas.

 

Kolesterol Turun Selepas Makan Phytocol-ST

 

 

 

Kolesterol Turun Selepas Makan Phytocol-ST

 

 

Dapatkan Shaklee Phytocol-ST pada harga RM197.

 

√  Tiada perisa, pewarna, pemanis, atau pengawet tambahan

√  Sentiasa berkesan

√  Disahkan halal

 

 

 

 

 

 

Saksikan kolesterol anda turun selepas makan Phytocol-ST.

 

Nak rasa perbezaan Shaklee?

Ingin menjana pendapatan bersama Shaklee?

Hubungi kami untuk sebarang pertanyaan, khidmat nasihat & konsultasi PERCUMA.

Daftar keahlian Shaklee? Klik Sini.

 

Saif Khalid/Nurbahiah Mohd Isa
013.200.2850/013.356.4876
Shaklee Independent Distributor

 

 

1 2 3 4 5