Category Archives: Uncategorized

Kolesterol Turun Selepas Makan Phytocol-ST

Kolesterol Turun Selepas Makan Phytocol-ST

 

Fakta mengatakan bahawa lebih 30% rakyat Malaysia mempunyai paras kolesterol yang tinggi. (NST, April 2014)

Ya, lebih 10 juta orang!

 

Kenapa?

Antara faktor terbesar adalah pemakanan.

Makanan yang popular di Malaysia kebanyakannya berkolesterol tinggi. Contohnya Nasi Lemak, Roti Canai, Mee Goreng, Satay, Nasi Goreng Daging Merah dan sebagainya.

 

Tak ramai yang sedari bahawa kolesterol tinggi adalah merbahaya. Ia akan menyumbat salur darah, yang mana akan membawa kepada sakit jantung dan strok.

Lebih bahaya adalah kita tak sedari kita berkolesterol tinggi. Anda mungkin berasa sihat sedangkan dalam masa yang sama kolesterol anda tinggi!

Jadi, untuk mengetahui tahap kolesterol, mahu tak mahu, anda mesti buat pemeriksaan darah.

Ingat, prevention is always better than cure.

 

Kolesterol Turun Selepas Makan Phytocol-ST

 

Berbalik kepada topik entri ini, saya ingin kongsikan satu testimoni pengguna Phytocol-ST.

Pemuda berusia 38 tahun. Biar gambar di bawah bercerita.

 

Kolesterol Turun Selepas Makan Phytocol-ST

Klik untuk besar

 

Satu penurunan yang hebat!

Kolesterol LDL menurun dari 129 kepada 101 mg/dl, bersamaan 3.4 kepada 2.6 mmol/l.

 

Dan lebih hebat, apa yang diamalkan ialah makanan tambahan semulajadi – Shaklee Phytocol-ST.

Bukan ubat yang mengandungi drugs.

Jadi tak perlu risau tentang kesan sampingan. Boleh dimakan oleh belia sehinggalah kepada warga emas.

 

Kolesterol Turun Selepas Makan Phytocol-ST

 

 

 

Kolesterol Turun Selepas Makan Phytocol-ST

 

 

Dapatkan Shaklee Phytocol-ST pada harga RM197.

 

√  Tiada perisa, pewarna, pemanis, atau pengawet tambahan

√  Sentiasa berkesan

√  Disahkan halal

 

 

 

 

 

 

Saksikan kolesterol anda turun selepas makan Phytocol-ST.

 

Nak rasa perbezaan Shaklee?

Ingin menjana pendapatan bersama Shaklee?

Hubungi kami untuk sebarang pertanyaan, khidmat nasihat & konsultasi PERCUMA.

Daftar keahlian Shaklee? Klik Sini.

 

Saif Khalid/Nurbahiah Mohd Isa
013.200.2850/013.356.4876
Shaklee Independent Distributor

 

 

Badan Sihat Dengan Vita-E Complex

Badan Sihat Dengan Vita-E Complex™

 

Vita-E bukan ke untuk kulit?

Ya benar.

Tapi bukan untuk kulit semata-mata tau.

Banyak lagi kelebihan makan Vita-E ni. Lebih-lebih lagi Vita-E Complex™ Shaklee.

 

Kenapa dipanggil Vita-E Complex™?

Sebab ada macam-macam lagi dalam kapsul dia selain vitamin-E.

Ia mengandungi selenium semulajadi, bersama Grape Seed Extract. Menjadikan ia vitamin-E terlengkap di pasaran!

 

Vita-E Complex™ adalah Anti-Oksidan yang kuat.

Anti-oksidan kuat akan melawan kanser, menguatkan sistem imun, menghalang pertumbuhan tumor dan memperbaiki masalah penglihatan.

Vita-E Complex™ juga Melindungi Jantung.

Ambil 800IU Vitamin-E sehari-hari untuk jantung yang sihat. Melindung sel darah merah. Mengurangkan tekanan darah.

Vita-E Complex™ adalah Anti Penuaan.

Dengan cara mengurangkan kedutan, garis halus, parut, jerawat dan bintik hitam.

Vita-E Complex™ Meningkatkan Tenaga.

Terbukti dapat meningkatkan tenaga seksual.

Vita-E Complex™ menghalang Keguguran.

Vita-E Complex™ meningkat kemampuan Reproduktif.

Lelaki yang mengambil Vitamin-E setiap hari mampu meningkatkan bilangan sperma mereka.

 

Badan Sihat Dengan Vita-E Complex™

 

Testimoni pengguna Vita-E Complex™ Shaklee yang tersenyum lebar. 😀

 

Testimoni Badan Sihat Dengan Vita-E Complex

Berita baik!!

Bulan ni (Jun 2014), promosi Shaklee Malaysia adalah Vita-E Complex™. Ya, beli 6 PERCUMA 1!

Ada apa dengan promosi Beli-6-Percuma-1 ini?

  • Anda berhak mendapat keahlian Shaklee secara PERCUMA. (bernilai RM65)
  • Cashback bulan depan sekitar RM35.
  • Aplikasi auto-post di Facebook anda. (Eksklusif untuk anda yang mendaftar ke dalam keluarga Shaklee kami)
  • Badan sihat dan kulit lebih cantik! 😀

 

Badan Sihat Dengan Vita-E - Promo June 2014

Badan Sihat Dengan Vita-E Complex – Promo June 2014

 

Badan Sihat Dengan Vita-E Complex™

 

Nak rasa perbezaan Shaklee?

Ingin menjana pendapatan bersama Shaklee?

Hubungi kami untuk sebarang pertanyaan, khidmat nasihat & konsultasi PERCUMA.

Daftar keahlian Shaklee? Klik Sini.

 

Saif Khalid/Nurbahiah Mohd Isa
013.200.2850/013.356.4876
Shaklee Independent Distributor

 

Shaklee Collagen Powder. Kulit Lebih Sihat Awet Muda

Shaklee Collagen Powder. Kulit Lebih Sihat Awet Muda

 

Serbuk Kolagen Shaklee mula diperkenalkan pada tahun 2012.

Lambatnya?

Mungkin agak lambat, tapi kemunculannya di pasaran Malaysia mampu menggugat pengeluar kolagen yang sedia ada.

Kenapa?

Shaklee terkenal dengan produknya yang sentiasa berkesan.

Telah bertapak di Malaysia lebih 20 tahun, ramai yang telah yakin akan keberkesanan produk Shaklee.

Anda pernah makan Shaklee dan tak rasai perbezaannya? Hubungi kami sekarang. Mungkin ada yang tak kena dengan tatacara penggunaannya.

 

Shaklee Collagen Powder. Kulit Lebih Sihat Awet Muda

 

Shaklee Collagen Powder. Kulit Lebih Sihat Awet Muda

 

Setiap hidangan serbuk kolagen Shaklee mengandungi 4,000mg sisik ikan merah. Kolagen dari sisik ikan merah adalah kolagen yang berkualiti tinggi.

Ia juga dicampur dengan tujuh bahan sokongan iaitu;

  • Ekstrak biji benih Camellia Japonica
  • Ekstrak Pfaffia
  • Kolagen ikan
  • Ekstrak kerang
  • Lactobacilus Acidophilus
  • Vitamin-C
  • Vitamin-B

 

Khasiat utama Collagen Powder Shaklee?

  • Menyokong pembentukan kolagen – menegangkan kulit, menganjalkan kulit dan melembutkan kulit
  • Mengecil liang pori, kedutan dan garis-garis halus yang kelihatan
  • Kulit lebih putih dan licin
  • Kuku tumbuh dengan lebih kuat
  • Rambut lebih tebal dan bersinar
  • Menegang dan menganjal payudara
  • Menguatkan tulang
  • Baik untuk mata

Shaklee Collagen Powder. Kulit Lebih Sihat Awet Muda

 

Bagi yang tak biasa dengan kolagen Shaklee, rasanya agak hanyir.

Tapi kalau tak hanyir bukanlah namanya kolagen kan. 🙂

Atau pun kalau tak hanyir, komposisi kolagen dalam produk itu adalah sangat rendah.

Tepuk dada, tanya iman, nak bagi kulit sihat? Tutup hidung, telan. Burp.

Terbukti Berkesan!

[box type=”info”] Serbuk kolagen Shaklee terbukti berkesan memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan. Kajian mendapati tekstur keseluruhan kulit menjadi lebih baik dengan peningkatan sebanyak 71% dalam masa 8 minggu. [1][/box]

 

Dan yang paling penting, berat molekular Collagen Powder Shaklee adalah sangat rendah. Sekitar 1000Dalton! Lagi rendah, lagi mudah diserap oleh tubuh badan kita.

Tak guna kalau minum yang beribu-ribu mg kolagen tapi Daltonnya tinggi tau.

 

Kenapa anda perlu pilih Collagen Powder Shaklee?

√  Mudah dibawa ke mana sahaja

√  Mudah larut dalam air

√  Ramuannya 100% asli, semulajadi dan selamat. Tiada gula, pengawet, pewarna.

√  Boleh dibancuh dengan minuman kegemaran anda, termasuk jus buah, ESP ataupun Meal Shakes.

 

[1] A Study on Usefulness of Orally Administered Collagen Peptides Derived from Edible Marine Fish Scales on Human Skin and Hair. Yuzo Fujimoto et al. FRAGRANCE JOURNAL, May 2007. 

Nak rasa perbezaan Shaklee?

Ingin menjana pendapatan bersama Shaklee?

Hubungi kami untuk sebarang pertanyaan, khidmat nasihat & konsultasi PERCUMA.

Daftar keahlian Shaklee? Klik Sini.

 

Saif Khalid/Nurbahiah Mohd Isa
013.200.2850/013.356.4876
Shaklee Independent Distributor

 

 

Ilmu Milik Siapa?

Ilmu Milik Siapa?

 

“Duk ajar budak universiti Engineering Drawing, C-Programming, ingat kau handal?”

“Ajar budak SPM subjek Add. Maths, Fizik, hebat sangat ke?”

 

Hari ni aku disedarkan dengan sesuatu. Bahkan belajar sesuatu yang amat berharga. Mungkin selama ni duk rasa bagus, pandai, bijak.

Apakah kemahiran yang ada pada diri ini AKU yang punya?

 

Sama sekali tidak. ILMU itu milik Allah, tuhan sekalian alam.

 

Hari ni berkesempatan tolong isteri mengajar anak jiran, pelajar tahun 2.

Hari ni pelajaran BI. Bahasa Inggeris.

 

Buka buku cerita “Lina at School.”

First page, ada gambar besar, dan dua ayat di bawahnya.

This is Lina.

She is seven years old.

 

Saya baca, kemudian suruh dia ikut.

He: Thee e Lina. Shee eeees seven years old.

Me: No. This is Lina.

He: These eees Lina. She eees seven years old.

 

Ok fine. Panjang pendek harakat dia tu xpa lagi. Dengan beberapa kali ajar, he finally boleh sebut This is dengan betul.

Kemudian saya suruh dia ulang sekali lagi.

He: This a Lina. He is seven year old.

 

Ilmu Milik Siapa?

 

Saya bacakan lagi untuk dia. Dan suruh dia ulang lagi.

Macam-macam perkataan disebutnya;

“Is is Lina.”

“He this seven year old.”

“Thee ee Lina.”

“She a years old seven.”

“A is Lina.”

dan lain-lain.

 

Ilmu Milik Siapa? Life long learning

 

 

Aduh…berapa kali tepuk dahi. ‘a’ dan ‘is’ pun tak boleh beza ke???

Adakah ‘he’ dan ‘she’ kelihatan sama padanya??

 

Nak kata geram memang sangat geram lah. Duk kerling kat rotan sebelah ni. Nasib baik tak dan nak sambar. Kang nanti kene piap nangis pulak. Takpelah, kali ni I just raise my voice to him. Rotan tu kiv dulu.

Saya ulang baca untuknya 2 ayat tersebut, tak kurang dari 100 kali.

Sampai Khadijah yang berumur 1tahun 10bulan ni pun menyebut Lina at school! Tapi pelat skit la. 😉

Ilmu Milik Siapa? Khadijah Membaca

 

Macam-macam duk terfikir dalam kepala ni. Bukan apa, sebab ni rasanya 1st-time jumpa anak murid camni. Selama ni asyik dapat yang ok-ok dan bagus-bagus je.

Just wondering, apakah punca terjadinya murid sebegini. He just can’t learn a lesson!

Kalau setakat tak dapat menulis xpa lagi. Even nabi Muhammad pun tak pandai menulis.

Tapi, sebagai manusia, bukankah sepatutnya kita boleh dengar-dan-sebut? Seperti nabi Muhammad menyebut kembali apa yang disebut malaikat Jibril.

 

Apakah puncanya? Adakah berpunca dari kurang kasih sayang semasa proses pembesaran, atau bahan beracun dalam makanan atau ubat-ubatan, ataukah terlalu dimanjakan?

Tertanya-tanya, supaya kita tak melakukan kesilapan yang sama kepada anak-anak kita kelak.

 

Ada yang kata dyslexia. Saya pun tak pasti. Cuma yang saya tahu, tulisannya sempurna. Dia mampu meniru tulisan dalam buku tersebut dengan sempurna, tanpa ada ‘b’ jadi ‘d’ atau seumpamanya.

 

Saya mengajar murid tersebut dari pukul 5:30pm sehingga 7pm.

Hanya 2 ayat tersebut!

Secara personal, 1-to-1.

Ya, satu jam setengah!

 

Sesi pengajaran tersebut terngiang-ngiang dalam kepala – semasa mandi, solat. Aduh.. Astaghfirullah..

 

Sehingga saya terpaksa akur, bahawa… yang memberi ilmu adalah Allah.

Yang membenarkan seseorang itu faham akan sesuatu adalah Allah, pemilik ilmu sekalian alam.

Kita hanya boleh menyampaikan. Tetapi kefahaman itu milik Allah.

Ya, petang tadi saya gagal mengajar murid itu. ‘a’ saya tak dapat ajar, ‘is’ pun saya tak dapat nak sampaikan kepadanya.

 

Ilmu Milik Siapa? Hauqalah arabic english

 

 

Semoga Allah membersihkan hati saya, semoga dapat menyampaikan ilmu kepada anak bangsa.

Wallahu a’lam.

 

-SaifKhalid-

 

 

1 2 3