Set Berpantang Shaklee

Assalamualaikum w.b.t

Ibu yang baru melahirkan anak pasti tidak terlepas melalui tempoh berpantang. Ada yang suka, dan ada yang tidak menyukainya. Biasalah, banyak sangat restriction. Hehe… Ini tak boleh makan, itu tak boleh makan. Kena banyak sabar. Dua bulan saja tempoh berpantang. Dah bertahun-tahun kita makan kan.. Setakat dua bulan tu , pejam celik pejam celik dah habis. 😀 Baby pun dah besar.

 

Set Berpantang Shaklee

Hari ni, saya nak berkongsi dengan para pembaca mengenai Set Berpantang Shaklee yang memang HOT di pasaran! Kalau dulu, orang berpantang dengan jamu, rebus daun-daun kayu. Tapi sekarang dah moden, semua masuk mulut, telan saja. Hehe.. Yang penting kesihatan ibu dan anak semasa dalam pantang TIPTOP. Zaman sekarang, orang nak benda yang cepat dan efektif. Sebab itulah Set Berpantang Shaklee menjadi pilihan ramai ibu di Malaysia. Dengan harga yang berpatutan, ditambah dengan khasiatnya yang hebat, dapat membantu kesihatan ibu-ibu dalam pantang.

Jom kita intai-intai apa yang ada dalam Set Berpantang Shaklee ni.

 

Untuk Set Asas Berpantang Shaklee, ianya terdiri daripada :

1) Vitalea

Kandungan : Mengandungi vitamin A, D, E, C B1, B2, B3, B6, B12, B5, Asid folik, Biotin, Kalsium, Fosforus, Iodin, Zat besi, Magnesium, Copper dan zinc. Anda boleh merujuk kepada entry mengenai vitalea di sini.

Fungsi : Ianya dapat membantu ibu berpantang dalam memberi penambahan tenaga segera, pelengkap nutrisi, membantu stimulasi metabolisma dan menyediakan asas nutrisi untuk pertumbuhan sel baru dalam tubuh badan.

 

2) B-Complex

Kandungan : Mengandungi vitamin B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin.

Fungsi : Ianya dapat membantu melawan tekanan, mengelakkan kemurungan dan insomnia. Ibu berpantang sangat penting untuk berada dalam keadaan yang tenang. Jika berada dalam keadaaan tertekan, ianya boleh membawa kepada tekanan perasaaan atau lebih teruk dikatakan meroyan. Kestabilan emosi adalah sangat penting bagi memastikan kesihatan ibu berpantang adalah baik.

 

3) Vitamin C

Kandungan : Setiap tablet mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya. Mengandungi 120mg bioflavonoid.

Fungsi : Ianya dapat memperbaiki simptom pendarahan, meningkatkan sistem imun badan dan mampu menghapuskan radikal bebas. Ibu berpantang sangat-sangat memerlukan imuniti yang tinggi dari mudah diserang penyakit ketika berpantang.

 

4) Zinc Complex

Kandungan : Mengandungi zinc glukonat semulajadi, kalsium dan serbuk alfalfa untuk mengahsilkan zinc yang mudah untuk diserap oleh tubuh.

Fungsi : Ianya dapat meningkatkan sistem imun badan, memepercepatkan pemulihan luka dan mengurangkan keguguran rambut. Untuk ibu berpantang yang bersalin secara pembedahan, adalah digalakkan untuk mengambil zinc bagi mempercepatkan kesembuhan luka selepas pembedahan. Bukan itu sahaja, masalah keguguran rambut juga dapat diselesaikan dengan pengambilan zinc ini.

 

Untuk penambahan Set Berpantang Shaklee (Premium) :

5) Ostematrix

Kandungan : Kalsium, magnesium, fosforus, vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron.

Fungsi : Ianya dapat menguatkan tulang, gigi dan dapat melegakan kekejangan dan kebas-kebas. Ianya juga dapat meringankan stress, mengimbangi tekanan darah, menggalakkan tidur yang selesa, sakit kepala dan depresi. Pengambilan kalsium adalah sangat penting buat ibu berpantang kerana mereka perlu untuk kekal sihat setelah mengandungkan bayi mereka selama 9 bulan. Banyak kalsium yang telah berkurang dan perlu diganti semula.

 

6) Energizing Soy Protein (ESP)

Kandungan : Dihasilkan daripada 30kg non-GMO soya. Ianya mengandungi 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan. Ianya diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.

Fungsi : Ianya dapat membantu membina otot, kuku, rambut dan darah. Ianya juga dapat membekalkan tenaga dengan segera dan merangsang pembentukan semula kulit dan otot serta dapat mengurangkan kedutan. Ianya sangat baik diambil ketika berpantang kerana ibu berpantang akan kerap menyusukan anak mereka. Mereka memerlukan tenaga yang berpanjangan untuk terus menjayakan penyusuan mereka.

 

Set Berpantang Shaklee

Klik untuk besar

 

 

Melalui pengalaman saya, semasa dalam pantang memang kita para ibu memerlukan tenaga yang banyak. Dengan kekerapan menyusukan anak, membuatkan kita kadangkala cepat letih dan tertekan. Sebab itulah Set Berpantang Shaklee perlu diambil bagi memberi tenaga, meredakan tekanan dan memperbaiki kesihatan kita setelah 9 bulan mengandungkan bayi. Malah , kesihatan yang baik ini dapat membuatkan kita sentiasa segar bertenaga untuk menjalani kehidupan seharian.

InsyaAllah, untuk kelahiran anak kedua tidak lama lagi, saya akan mencuba Set Berpantang Shaklee ini. Sewaktu anak pertama dulu, saya masih belum kenal dengan Shaklee. Terlepas kapal lah kan. 🙂 Berpantang pun gitu-gitu sahaja. Saya jarang sakit-sakit sebelum beranak, tetapi selepas melahirkan Khadijah, badan mula sakit-sakit, kebas-kebas, letih dan lesu. Melihatkan testimoni ramai pengguna yang jatuh cinta dengan Set Berpantang Shaklee ni membuatkan saya tak sabar nak merasai perbezaannya!

Anda pun nak cuba? JOM!

 

Ibu Muda Ini Serik Nak Beranak Lagi Sbb Seksa Pantang. Apa Yg Buat Dia Berubah?

 

Nak rasa perbezaan Shaklee?

Ingin menjana pendapatan bersama Shaklee?

Hubungi kami untuk sebarang pertanyaan, khidmat nasihat & konsultasi PERCUMA.

 

Saif Khalid/Nurbahiah Mohd Isa
013.200.2850/013.356.4876
Shaklee Independent Distributor

 

Related posts:

2 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *