Tag Archives: ginger

Cara Atasi Kembung Perut

Cara Atasi Kembung Perut

 

Kembung perut. Anda pernah alaminya? Memang rasa tak selesa kan?

Kalau diurut memang bottt bott je bunyinya. Kalau ada suami, boleh lah suami urutkan. Kalau yang tinggal keseorangan tu, siapa pula yang nak urutkan ?

Ada pelbagai cara atasi kembung perut. Contohnya mengurut, makan herba-herba tertentu yang boleh menghilangkan kembung perut.

 

kembung perut peppermint ginger plus shaklee bloated stomach

 

Cara atasi kembung perut dengan pengambilan herba:

 

1) Daun pudina

Khasiat :

– memberi rasa ketenangan kepada otot perut.

– dapat membantu proses penghadaman.

– dapat membantu melegakan sakit pedih ulu hati, gastrik dan cirit-birit.

– rasanya sedap, sejuk dan menyegarkan.

Sebab tu saya suka beli teh arab sebab selalu diletakkan daun pudina. Sedap sangat. Rasa fresh! Rasa macam makan ubat gigi. Hehe (macam penah makan ubat gigi plak)

 

2) Halia

Khasiat :

– Dapat membantu melegakan rasa ketidakselesaan perut dan usus, rasa mual atau loya.

– Sangat membantu melegakan rasa mabuk laut atau dalam perjalanan di darat.

 

3) Pokok adas (Jintan manis)

Khasiat :

– Dapat membantu melegakan kembung perut.

 

4) Cekur manis

Khasiat :

– Membantu dalam memberi kelegaan kepada masalah pencernaan.

 

Macam banyak pula herba yang perlu dimakan kan? Bagi mereka yang tak dapat nak makan herba-herba di atas sebagai salah satu cara atasi kembung perut, anda boleh mengambil suplemen seperti Peppermint-Ginger Plus Shaklee. Kandungan herba-herba di dalam setiap tablet Peppermint-Ginger Plus dapat membantu memberi kelegaan kepada perut anda. Tak perlu anda mengunyah herba-herba di atas. Hehe.

Mudah bukan? InsyaAllah masalah kembung perut anda dapat diatasi. Masalah loya, gastrik, mabuk laut dan masalah penghadaman juga sangat disyorkan untuk mengambil Peppermint-Ginger Plus ini.

Sekian. Saya doakan anda semua sentiasa sihat untuk terus dapat beribadat kepada Allah.

 

Macam ni la rupa Peppermint Ginger Plus Shaklee;

shaklee peppermint-ginger-plus kembung perut

Sebotol berharga RM45, mengandungi 90 tablets. Klik gambar atau link ini untuk dapatkannya sekarang.

 

Saif Ar-Rahman Khalid / Nurbahiah Mohd Isa
Shaklee Independent Distributor
013-200 2850 / 013-356 4876

Always WORKS | Always SAFE | Always GREEN